Frames of Tabbelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan1202

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Hallo,

Ik ben bezig om een website te bouwen.
Alleen ik zit te twijfelen wat nou het handigst is om te gebruiken.

Zijn frames nou handiger of toch tabbelen?

Want ik kom er zelf niet echt uit.
Wat zijn de voor en nadelen van beide.

Alvast Bedankt.

Ik raad aan frames alleen te gebruiken als het echt niet anders kan. Enkele nadelen zijn dat oudere browsers ze niet ondersteunen, zoekmachines problemen hebben met indexeren en ook het zogenaamde bookmarken kan problemen opleveren.

Mijn suggestie is tabelen te gebruiken ook om de reden die hierboven is genoemd.

Het beste is natuurlijk om ze allebei te gebruiken. Stel, je hebt je site layout in 3 delen, meestal de header (banner, headlinks, etcetera), de body/content (de inhoud van elke pagina) en de footer (copyrightje en wat handige links). Stel je hebt een hoop inhoud op de site, dus alleen de body (middelste gedeelte) moet elke keer veranderen. Als je het nou zo maakt dat elke pagina die frames met de header en footer bevat, dan zijn die niet alleen makkelijker te veranderen elke pagina, maar dan zijn ze ook precies hetzelfde :)

Alhoewel ik tables persoonlijker beter vind en meestal ook mooier uit vind zien.

Geplaatst door Tuvai
Het beste is natuurlijk om ze allebei te gebruiken. Stel, je hebt je site layout in 3 delen, meestal de header (banner, headlinks, etcetera), de body/content (de inhoud van elke pagina) en de footer (copyrightje en wat handige links). Stel je hebt een hoop inhoud op de site, dus alleen de body (middelste gedeelte) moet elke keer veranderen. Als je het nou zo maakt dat elke pagina die frames met de header en footer bevat, dan zijn die niet alleen makkelijker te veranderen elke pagina, maar dan zijn ze ook precies hetzelfde :)

Alhoewel ik tables persoonlijker beter vind en meestal ook mooier uit vind zien.

Dat is ook met PHP te doen. Maar daar moet je wel verstand van hebben........

php is een server-side taal en heeft dus helemaal niets met de opmaak van een pagina te maken.

Ondertussen zijn er écht geen browsers meer die géén frames meer ondersteunen.

Tabellen zijn eigenlijk bedoeld voor het structureren van data, en niet voor de lay-out. Maar, ongeveer alle tekenprogramma's gebruiken een tabel voor de html lay-out.

Wil je je pagina nu helemaal netjes volgens de regels opmaken; gebruik dan CSS.

"css is je vriend" :)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan