Frames...tabellen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monatoetje_77

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2004
Haai allemaal,

Ik hoop datv er iemand op deze Koninginnedag eventjes tijd voor mij heeft... :S

Ik ben druk doende om een website op te zetten (zakelijk); ik moet het stellen met Frontpage 2000. Maar volgens mij is daar wel wat fatsoenlijks mee te maken, toch?

Ik heb natuurlijk al allerlei tutorials e.d. doorgenomen, maar toch zit ik nog met een probleem wat betreft de opmaak van de pagina's. Wat is nou "beter": werken met frames of met tabellen? Kan iemand misschien de voor- en nadelen van beide op een rijtje zetten?

Enne...zijn tabellen niet een beetje ingewikkeld om mee te werken, voor een "newbie just like me"?

Alvast bedankt!

Monatoetje

Zakelijke sit: tabellen.
Dit ivm zoekmachines.
Frames hebben problemen bij de zoekmachines.

Werken met frontpage en tabellen: http://people.zeelandnet.nl/vazed/frontpage/

===============
Een site maken begint met tekst te tikken. (gewoon kladblok)
Dan je tekst ordenen.
Dan verdelen in pagina's.
Teller ophalen om in je pagina's te zetten.
www.bravenet.com
Gastenboek etc wat je nodig hebt.

Dan met een html editor één pagina maken.
Deze noem je basis.html
Dan deze basis.html vullen met de inhoud voor je eerste pagina.
Opslaan als index.html
Dan basis.html weer inladen en vullen met de inhoud voor de volgende pagina, en zo verder.
Nu publiceren bij je host.
Aanmelden bij zoekmachines.
=====================

:cool:

Voor een zakelijke pagina zou ik zeker geen frames gebruiken, ook geen tabellen maar gebruik maken van CSS.
Dit is voor een Newbie niet aan te raden, omdat je ook kennis moet hebben van HTML. Reden hiervoor is dat pagina's beter geïndexeerd worden, sneller laden, en beter voorbereid zijn op de toekomst.

Voor alles geldt dat je zonder kennis een soort eenheidsworst maakt, dus alles wat je met Frontpage maakt er voor een ervaren webontwerper direct te herkennen is als gemaakt met Frontpage.

Voor een zakelijke pagina zou ik dus voorstellen om je eerst te verdiepen in HTML en CSS of je geeft wat geld uit aan een webontwerper.
Gaat het om een gewone homepage, klooi dan maar lekker met Frontpage.

Volgens mij hebben headers en footers niets te maken met tabellen:confused:

thead tfoot etc is toch iets anders, maar goed, ik wil geen welles/nietus verhaal beginnen.

ik gebruik tabellen voor de opmaak en als ik dan de basis heb maak ik de footer en de header.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan