frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

tatougirl

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
hey wie kan er mij effe helpen,
heb juist een website gemaakt met html,maar wil nu een site maken met frames dat mijne bovenste balk en linkse balk blijft staan en dat er in het midden andere pagina komen te staan.maar hoe kan ik aan mijn linkse kant een scroll plaatsen want kan niet alles zien,kan niet naar beneden of naar boven scrollen
alvast bedankt en hopelijk tot gauw

scrollbar

Beste forum poster,

Als eerst is het belangrijk de frames op te bouwen. Dit kan in Dreamweaver gemakkelijk via "Insert > Frames > naar keuze".

Zodra je alle frames hebt ingevoerd sla je de complete website op via "File > Save all Frames". Dreamweaver vraagt een naam in te voeren voor elke frame en vervoglens voor de gehele pagina.

Nu je de frames hebt aangemaakt en opgeslagen kun je per frame de options van de <frame> tag aanpassen. Via F10 kom je in de HTML view van Dreamweaver waar je de tags handmatig kunt aanpassen.

<frame src="paginanaam.htm" name="naam van frame" noresize scrolling=auto>

De code hierboven, met name de noresize scrolling zorgt ervoor dat er een scrollbar alleen wordt geplaatst als de frame niet in zijn geheel in de browser van de bezoeker kan worden weergeven.

Mocht je meer informatie nodig hebben dan kun je op de officiele website van Adobe ook terecht: http://www.adobe.com/support/dreamweaver/frames.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan