Freaky BIOS situatie?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Net mijn eigen laptop weer aan de praat gekregen en nu is het bij mijn broer zo ver. Start de laptop normaal op en vraagt opeens om een BIOS wachtwoord, daar kan je wel voorbij om gewoon op te starten, maar hij gaf het dus door aan mij.
Vreemd aangezien er nooit een wachtwoord is ingesteld! Laptop is nieuw gehaald toendertijd.
Maargoed, opengeschroefd, wou de jumper even omzetten. Maar hij heeft geen jumper! Dus CMOS batterij eruit gehaald. Even een tijdje laten staan, maar nu krijg ik het bericht "CMOS date and time not set" en dan moet ik weer een bios wachtwoord opgeven. Heb superveel standaard wachtwoorden geprobeerd, maar geen van alle lukt terwijl het CMOS geheugen wel gereset is?!?
What now?? Moet ik nu de moederbord vervangen eer ie weer normaal op kan starten?:confused: want volgens mij is zo een bios chip ook lastig te vervangen.

Sorry hoor, maar voel me echt lomp :-P het lukt vanaf stap 1 niet. Werkt het wel onder windows 7 en met een laptop, want lees daar ook nog wat raars over. Dat dos gebeuren doe ik onder uitvoeren -> CMD, kan iemand bevestigen dat dit ooit heeft gewerkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan