freaky Windows cd rom :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_crow

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Als ik XP installeer staat er op XP Professional geen probleem maar zodra ik aan de gebruikersovereenkomst kom, staat er overal XP Home. Als de pc na installatie reboot en ik in het keuzemenu kom (zit met een dual boot systeem) staat er ook automatisch XP Home edition. Ook heeft de "frisse" Xp een groen Home kleurtje en de home achtergrond etc. Ik snap er dus geen *** van en het maakt me gek!.

De Cd rom is een Pro versie maar toch zie ik hier en daar een home ja dingetje opduiken. Bij de installatie zelf als ik een home serial wil ingeven (een legale serial van een vriend of zo gewoon om te testen) zegt hij ongeldige code. de beruchte FCK... aanvaard hij wel.
ik heb ook al gehad dat hij totaal geen code vroeg :confused: al die miserie maakt me zot! Ligt het enkel aan het feit dat het een kopietje is? Of flipt die cd rom van zichzelf...

Ik wil een officiele versie kopen maar ja :s met 250euro/maand als student loop je niet ver en een (goedkopere) OEM versie koop ik ook liever niet. Weet iemand wat tegenwoordig een XP Home kost (upgrade is ook goed) en waar het het goedkoopste is?

Linux is gratis (als je een internetverbinding hebt downloaden van linuxiso.org)
Verschillende distributies zijn vaak ook makkelijker te installeren dan windows.

ja linux heb ik op de laptop staan maar mijn vriendin werkt ook op de desktop pc en zij kan enkel werken met windows (zoals vele mensen dankzij de monopolie van microsoft in belgie in scholen)

Dat geldt jammer genoeg niet alleen voor scholen in Belgie..
Kun je geen contact opnemen met microsoft over je probleem of anders met de verkoper van je xp 'pro'?

ik ga het volgende doen: op de laptop win 200pro (een 100% legale en volledig werkende versie,die ik bij de laptop gekregen heb, wel een OEM maar beter dan illegaal gekopieerd :p) en op de desktop een dual boot van mandrake 10 en ook win 2000

en die cd rom van XP vliegt de deur uit :evil: en misschien binnen een jaar of als XP wat goedkoper staat waarschijnlijk droom ik nu hard opmisschien eens kopen.

Alvast bedankt voor de reacties

kunt ook proberen andere mensen af te zetten met die xp cd :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan