free storage

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Wie heeft er ervaring met deze opslagmogelijkheid buiten je eigen pc?Wat mij aanspreekt is de mogelijkheid om ook buitenshuis toegang te hebben.Minder aantrekkelijk is dat je vertrouwelijke informatie uit handen geeft.Ik heb erg veel foto,s(wie niet)en ook veel tekst waar ik een plaats buiten mijn pc voor wil vinden.
Ik zag dat o.a.KPN een mogelijkheid biedt en velen buiten Nederland.Het hoeft niet persee gratis te zijn .Maar zo ca €25 per jaar.
Ik zoek naar iets waar gemakkelijk mee te werken is .Vooral uitgebreide onderverdeling lijkt mij zinvol.

vriendelijke groet Sytske

Er is een programma die van je HDD(bestanden die je zelf wil delen met w8woord) een netwerk maakt. Dus kun je erbij komen via een andere PC met hetzelfde programma.. Nadeel is. De PC met de bestanden die je wil hebben moet wel aan staan en het programma ook.. Zal morgen eens vragen hoe dat programma heet..

Er is een programma die van je HDD(bestanden die je zelf wil delen met w8woord) een netwerk maakt. Dus kun je erbij komen via een andere PC met hetzelfde programma.. Nadeel is. De PC met de bestanden die je wil hebben moet wel aan staan en het programma ook.. Zal morgen eens vragen hoe dat programma heet..
Misschien dat je FreeNAS bedoelt of gewoon het delen van mappen met Windows?

Misschien dat je FreeNAS bedoelt of gewoon het delen van mappen met Windows?

Geen iedee hoe het heet moet ik vragen.. Heb het wel eens gebruikt langetijd geleden.. Werkte prima maarja PC moest altijd wel aan blijven staan. Je kon zelf kiezen welke bestanden je openbaar(met w8twoord) wou maken en welke niet. en dan kon je uploaden en downloaden..

En nee niet met windows mappen delen. was wel een programma... Waar je bij kon met een Ip adres en inlog gegevens en dergelijke

Hartelijk dank allebei.Eens gekeken wart FREE NAS is.Maar dat bedoel ik niet.Ik ben waarschijnlijk heel onduidelijk geweest in mijn vraagstelling Ik doe even een link erbij om duidelijker te maken waar ik naar op zoek ben.Niet dat ik met deze club in zee wil gaan,maar er zijn er zo veel dat ik aanneem dat er op HELPMIJ ook wel gebruikers zijn.

nogmaals dank Sytske

http://www.prospector.cz/Free-Internet-services/Online-storage-space/

Een van de alternatieven voor de dienst van KPN is MKBackup

Kijk maar of het iets voor je zou kunnen zijn. De bijbehorende software is in ieder geval makkelijk in te stellen.
Je zou bijv. meerdere backuptaken kunnen maken, 1 voor alle documenten, 1 voor foto's etc. maar in 1 backuptaak kan natuurlijk ook.

Tijs.

Ja we zitten nu op de zelfde lijn!Ik heb zo,n 1GB aan foto,s te beheren.Bij hun is dan de volgende stap 10GB voor€25.Ik vind dat flink prijzig.Is er ergens een goedkopere?

groet Sytske

Er zijn ook mensen die hun bestanden opslaan op Gmail.
[Niet getest of zo] Kijk even hier

Hopelijk is de informatie nog enigszins courant.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs.Er zijn in computerland van die grootmachten die zoals het woord al zegt zo veel invloed hebben dat je steeds meer naar hun pijpen moet dansen.Neem de invloed van Windows die je verplichten steeds een ander besturingssysteem te nemen wat geen verbetering is maar hun wel geld op brengt.eBay die zijn deelnemers voorschrijft wanneer ze een klant moeten terug betalen en hoeveel.Ook MAC kan er wat van.Ik zie Google ook steeds meer invloed krijgen.Daarom heb ik liever niet dat ik "grote broer"steun.
Eigenlijk verwachtte ik dat er op onze site veel meer deelnemers waar ik ervaring mee kon delen.Wacht nog maar even af.
groet Sytske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan