Freecom Externe HD start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLourens

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Gisteravond heb ik mijn computer gewoon afgesloten en toen ik hem vandaag opstartte, kon de externe HD niet starten. Hij probeert het wel, je hoort hem aan en uit gaan, maar na een vijftal pogingen geeft hij het op en kan ik hem dus niet gebruiken. Hij staat niet onder Device Manager, en ik kan er geen letter aan verbinden in Disk Management.
Ik heb het ook op een andere computer geprobeerd, maar daarop lukte het ook niet.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? En wat nog veel belangrijker is: Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dat probleem ook wel eens, wanneer ik bijvoorbeeld tegelijk een USB-stick in mijn pc heb zitten.
Haal ik die eruit en start ik de externe harde schijf opnieuw, dan doet hij het wél.
Maar omdat jij het op twee pc's hebt geprobeerd, is het mogelijk dat er toch iets met de schijf zelf aan de hand is.
Wellicht nog eenmaal proberen bij de 'buurman' en als hij het daar ook niet doet, moet je ermee terug naar de verkoper.

Freecom Hdd

Heb je het volgende al eens geprobeerd:
a. De Freecom Hdd ontdoen van zijn voeding
b. PC opstarten zonder Freecom Hdd
c. USB van FH aansluiten
d. Voeding FH aansluiten

succes, Rayme

rayme zei:
Heb je het volgende al eens geprobeerd:
a. De Freecom Hdd ontdoen van zijn voeding
b. PC opstarten zonder Freecom Hdd
c. USB van FH aansluiten
d. Voeding FH aansluiten

succes, Rayme

Ik heb het geprobeerd, maar het heeft niet geholpen, hij blijft opstarten. Als ik hem in een USB poort stop waar hij nog niet eerder in heeft gezeten, herkent windows wel de schijf, alleen kan hij er niks mee, omdat de schijf steeds opnieuw opstart.
Is mijn FAT-tabel misschien kapot? Of is het een hardwarematige fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan