Freecom hardeschijf wordt niet door LCD herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

arj1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Beste forumleden,

Na vaak op dit forum naar tips te hebben gezocht hier mijn eerste post.
Ik heb een externe hardeschijf van 30 gb waar ik hd films op wilde zetten zodat ik ze via mijn LCD tv kon bekijken. Met "gewone films" ging dit prima.
Echter kon ik niet 6 gb film naar de schijf kopiëren omdat het een Fat32 schijf is.
Dus zoeken op het forum en dus de schijf omgezet naar NTSF.
Ging prima dus een paar films naar de schijf gekopiëerd en de Externe schijf weer via de usb op de lcd aangesloten. Maar jullie raden het al, de tv herkend hem niet meer.
Heeft iemand een idee hoe dat kan en wat de oplossing is?

Laatst bewerkt:
Tsja, het hangt van je tv af of die ook NTFS partities kan lezen.
Indien niet, dan zul je toch weer terug moeten vallen op FAT32, en dus de films moeten verkleinen danwel omcoderen naar meerdere bestanden die kleiner zijn dan 4 GB.

Tijs.

Oke maar de tv is een model van februari 2010.
Dit is het type: Sony KDL-37EX500.
Je zou toch zeggen dat de nieuwe tv's alles wel wat aankunnen.
Dus als ik een andere externe schijf koop moet ik goed opletten dat het alleen Fat32 is?

Graag de volgende keer zelf even aangeven waar op Internet informatie over die tv te vinden is. Blijkt hier te zijn...

Op Internet kan ik niet eruit halen of alleen FAT32 wordt ondersteund. Misschien geeft jouw handleiding daar wél informatie over. Anders toch even Sony bellen.

Stel dat alleen FAT32 wordt ondersteund blijft je probleem: Elke 'stomme' externe schijf kan je zelf indelen in FAT32 of NTFS partities, dus het merk/type van de externe schijf maakt dan niet uit.

Wat je wél kunt doen is gebruik maken van de streaming mogelijkheden van je tv. Je zult dan wel zelf een media-server moeten inrichten. Zie hier (en/of in de handleiding van je tv).

Succes,

Tijs.

Oke bedankt voor de vlotte reacties.
Dan ga ik dat maar eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan