Freecom Network Storage Assistant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb enige tijd geleden een netwerkschijf gekocht (Freecom) waarbij de applicatie Freecom Network Storage Assistant is meegeleverd. Met deze applicatie is het o.a. mogelijk om shared maps (stationschijven) aan te maken van directories die op de nas staan.

Onder Vista werkte alles prima maar nu ik windows 7 heb geinstalleerd niet meer.
De applicatie wordt vlekkeloos geinstalleerd en zodra ik hem opstart wordt de NAS direct gevonden maar zodra ik de optie Add & Remove mapped shares kies wordt er weliswaar een popupscherm getoond maar die blijft leeg. Normaliter kon in dat pop-up scherm de shares aangemaakt worden. De andere optie van de applicatie: de web interface van de NAS werkt prima.

Wie helpt?

Alvast bedankt
Eric

En wie zegt dat de software geschikt is voor windows 7.
Het word dadelijk weer hetzelfde geouwehoer met drivers en software als toen windows vista net geintroduceerd werd.
Was nou gewoon bij windows vista gebleven

@Palomino: Ik weet niet of jij ooit eens Win7 getest hebt maar de meeste programma's werken hier prima op. Al eens naar de kernel nummers gekeken van Windows 2000 (5.0), Windows XP (5.1), Windows Vista (6.0) en Windows 7 (6.1)?:rolleyes: Dus de mainstream drivers gaan hier gewoon op draaien, zoals met Win2k en XP ook het geval was.

TS, heb je de meest recente versie van deze tool gedownload? http://www.freecom.nl/ecDownload_Tools.asp?sw=true&choose=1000530&szType=Tools de 5e of 6e in het rijtje.

Bedenk wel dat Win7 ook nog steeds in Bèta fase verkeert en echt nog lang niet probleemloos is. Over het algemeen is het dan ook (uitzonderlijke gevallen daargelaten) dat bèta-versies van software afgeraden worden.

@Palomino: Ik weet niet of jij ooit eens Win7 getest hebt maar de meeste programma's werken hier prima op. Al eens naar de kernel nummers gekeken van Windows 2000 (5.0), Windows XP (5.1), Windows Vista (6.0) en Windows 7 (6.1)?:rolleyes: Dus de mainstream drivers gaan hier gewoon op draaien, zoals met Win2k en XP ook het geval was.

TS, heb je de meest recente versie van deze tool gedownload? http://www.freecom.nl/ecDownload_Tools.asp?sw=true&choose=1000530&szType=Tools de 5e of 6e in het rijtje.

Bedenk wel dat Win7 ook nog steeds in Bèta fase verkeert en echt nog lang niet probleemloos is. Over het algemeen is het dan ook (uitzonderlijke gevallen daargelaten) dat bèta-versies van software afgeraden worden.

Ik die tool inderdaad ook geprobeerd maar dan krijg ik zelfs de Nas niet te zien.....

Is er geen andere manier om netwerkschijven aan te maken?
Ik heb het geprobeerd via rechts klikken op deze computer maar krijg dan een foutmelding ( fnd niet toegankelijk, mogelijk niet de juiste machtigingen, netwerkfout 1208). Lijkt op een autorisatieprobleem maar hoe los ik dat op?

Ik ben zelf niet bekend met NAS schijven van Freecom, dus ik kan je niet echt verder helpen helaas. Is het een optie om support aan te vragen bij Freecom? Ik neem aan dat zij je verder kunnen helpen.

Ik ben zelf niet bekend met NAS schijven van Freecom, dus ik kan je niet echt verder helpen helaas. Is het een optie om support aan te vragen bij Freecom? Ik neem aan dat zij je verder kunnen helpen.

Helaas....windows 7 is beta en daar blijft de uitleg van Freecom bij.

Nu heb ik zelf wel geprobeerd een stationletter te koppelen aan de de netwerkschijf (via netwerk zie ik hem ook /fns) maar loop vast tegen machtigingen. Misschien is er iemand die met daarmee kan helpen.....

Misschien lukt het door in te loggen als de systeem administrator.
Start de opdrachtprompt door te rechtsklikken op het pictogram en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.

Tik vervolgens het commando Net user administrator /active:yes. Klik op de startknop en kies via de afmeldopties Andere gebruiker en kies nu Administrator.

freecom

Ik heb dit probleem ook draai sinds van de week windows 7 ultimate 32b geen beta.
systeem draai goed maar de Freecom kan ik niet benaderen wat overigens wel met de
laptop lukt waar vista op draait.
Krijg de melding fnd niet toegankelijk, mogelijk niet de juiste machtigingen, netwerkfout 1208.
Kan de schijf wel benaderen via het IP adres.
Alleen dan kan je niks opslaan.
In het netwerk moet je deschijf gewoon kunnen openen.
pc staat als administrator

Graag zou ik je willen vragen voor je probleem een nieuwe vraag te stellen.
Het topic is al een aantal maanden oud en het is niet gepast je vraag in een ander topic te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan