Freesco router vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsje123

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Hoi,

Ik wil een Freesco router gaan make/opzette of hoe dat ook heet. maar zou je deze dan op een tijdschakelaar kunnen zetten. dus dat de stroom er b.v om 12 's nachts erafgaat en 's morgens om 7 uur weer erop gaat.
Dan moet ie natuurlijk ook draaie

Thijs

je kunt natuurlijk zo'n timer kopen en die op de goede tijd zetten en dan aansluiten tussen stopcontact en stekker. als het goed is gaat de router zelf weer aanmelden, ik heb het ook

nee, maar ik neem aan dat een router zelf inbelt als ie weer aan is

Masterprut: freesco is een softwarematige linux router/firewall die draait op een (meestal oude) pc. En dus niet zo'n kastje + adapter.

Lijkt me niet echt verstandig om een systeem op een stopcontact timer te zetten. Je kan niet zomaar dagelijks de stroom uit een pc trekken:8-0: Dat is echt funest voor je pc.
En voor zover ik weet start de router dan ook niet op als de stroom er om 7 uur s'ochtends weer op gaat.

ohw, sorry. maar kun je niet een soortgelijk .bat bestandje maken dat de routerprog weer configureert en opstart.

je hebt programmatje's die je comp kunnen uitschakelen (weet zo gauw alleen niet meer welke, zal voor je kijken) je doet er dan zo'n klokker tussen en dan dat .bat (in linux versie dan) bij je opstarten map.

bijv. prog (uitzetten) = 11:55 uitschakelen
timer = 12:00
aanzetten = 7:00 --> .bat bestand wordt opgestart

maargoed. ik zal me er niet meer mee bemoeien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan