Freeware capture programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benji1971

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2002
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Freeware Capture programma voor mijn werk.
Het is van belang dat het freeware is en dat de filmpjes die je maakt op je pc niet van te grote omvang worden.

Het is met name bedoeld om voor collega's instructies te maken m.b.t. software op een pc. Deze filmpjes moeten dan weer op een site getoond worden.

Heeft iemand goede suggesties voor zo'n freeware capture programma?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ikzelf gebruik Jing van TechSmith en CamStudio. Jing maakt nette video's, maar hierdoor kunnen deze bij een groot scherm in combinatie met een langzame computer wat haperig zijn. CamStudio heeft mindere kwaliteit, maar daardoor weer geen haperingen.

Ik vind zelf Jing het prettigst werken, maar je moet je wel registreren, dit is gratis. Beide programma's kunnen output geven in .swf formaat. Camstudio kan ook .avi formaat geven.

Capture

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga met deze twee eens stoeien.

Dank :D

Jing is top

Heb beide progs getest.
Ik vind de camstudio niet echt geweldig, maar misschien was ik al teveel verwend met Jing omdat ik deze eerst had getest.

Jing is echt geweldig. Er is duidelijk aan te geven of je het volledige scherm of een window gecaputered wilt hebben.
Ook het geluid bij de opname is perfect. Ik heb gebruik gemaakt van de microfoon in mijn laptop en dat klinkt zelfs al goed.
Hij de gratis versie maakt een swf bestand aan van een keurige grote. Ongeveer 1 minuut film is 2 MB.

Nog bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan