Freeze met nieuwe cpu

• Onderwerp starter Onderwerp starter vox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vox

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hallo,

Ik heb sinds een week of 2 een nieuwe cpu, de Amd Phenom II X4 945 stepping C2. Ik heb deze op mijn oude moederbord (Asus m3a-h hdmi) geprikt. Alles werkte vervolgens gewoon, alleen heb ik nu heel soms dat mijn computer in eens helemaal vast staat. Als ik hem dan opnieuw opstart werkt alles weer normaal.

Nu ben ik al een keertje terug gegaan naar My com om hem te ruilen. Dus ik kreeg netjes een nieuwe maar nu doet deze precies het zelfde. Ik vraag me nu af of heb ik gewoon heel veel pech dat ik 2x een rotte cpu heb gekregen of ligt het helemaal niet aan de cpu. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

gr Vox,

Dat was inderdaad het eerste wat ik heb gedaan toen het probleem zich voordeed. Ik heb momenteel versie 1803 (de nieuwste). Maar het probleem doet zich nog steeds voor :(

voeding?
geheugen gecontroleerd?

Was de computer voor de processorupgrade wel stabiel?

Hmm de voeding is 500 watt en volgens mij trekt hij dat wel. Hij kan ook gewoon benchmarks draaien dus ik denk niet dat dat het probleem is. Het geheugen is van corsair ddr2-800 (400mhz). Volgens mij kan de cpu daar ook gewoon mee overweg. En mijn vorige cpu was een Amd athlon X2 5600 en daar had ik nooit problemen mee. Doet deze nieuwe processor nog wat anders met het geheugen waardoor hij misschien fouten maakt??

Over welk merk voeding hebben we het en vertel de eens welke specificaties er verder in zitten.(videokaart onder andere)

Hm ik heb net even gekeken. Ik dacht dat ik een 500 watt voeding had maar hij is maar 400. De Spire sp-ATX 400.
Ik zal even mijn gehele systeem neer zetten.

Amd Phenom II X4 945
2x Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4
Asus M3A-H/HDMI
ATI Radeon HD 4850

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan