freeze na OC hd5750

Status
Niet open voor verdere reacties.

just someone

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
hallo, mensen.

ik heb een ASUS EAH5750 1gddr5 Formula..
Als ik games speel gaat alles goed, todat ik em overklock..
dan krijg ik steeds freezes. Als ik dan ctrl alt del doe, loopt het spel weer even en freezed hij weer.. (dit is bij gta IV)

dit had ik ook bij OA;
NFS Prostreet. toen moest ik steeds mijn pc opnieuw opstarten.
Dirt 3 toen moest ik steeds het spel opnieuw opstarten.

hij word niet te warm en hij krijgt de kans niet om warm te worden..
overclocken doe ik met amd overdrive en dan laat ik hem automatisch de beste clocks zoeken..

een half jaartje terug deed hij het nog wel goed op gta 4 met hogere kloks.

ik gebruik catalyst control center 11.6
(de nieuwste versie dus)

Als je pc oc is, zou ik allerlei stress testen doen, dan kan je beter afleiden waar en wat er misloopt of goed blijft werken. Bij een game is het moeilijk te zeggen. Stel dat al je testen geslaagd zijn, dan heeft het met oc totaal niets te maken en mss iets anders.

Kan je mss ook eens volgende specificieren:

- CPU
- Geheugen (MHz)
- Voeding

En probeer eens MSI AfterBurner. Maar alvorens die te installeren heel goed je AMD Overdrive verwijderen. AMD Overdrive is wel goed, maar geeft effectief maar 5 amper 10% oc resultaten

Laatst bewerkt:
dankje voor je reactie vsd,
ik heb verschillende testen uitgevoert met AMD Overdrive, die zijn ook allemaal geslaagt,,
ik heb het ook automatisch door AMD overdrive laten overclokken, maar ik vond het al raar want een half jaartje terug met ati Overdrive zag ik een beter verschil.

mijn overige pc specs zijn:

eminent 500w Pro power supply,,
e7500 OC @ 3,52ghz
geheugen weet ik niet want die is meegeklockt met mijn cpu.

verder snap ik niet waarom je mij msi afterburner aanbeveelt omdat het een ASUS kaart is,
en AMD overdrive zit standaart bij catalyst control center, dat kan ik niet verwijderen omdat catalyst control center de driver is voor mn kaartje

//even om verwardheid te voorkomen,, ik heb op internet gelezen dat mensen hetzelfde hebben met een ILLEGALE windows versie, mijne is VOLLEDIG LEGAAL
//als ik mijn videokaart terug klok heb ik het probleem niet meer..
//de spellen die hierboven genoemd zijn waren allemaal CRACKED dus NIET ORIGINEEL

dat laatste is als reden, dat ik niet vor een 4e keer 30 euro ga betalen voor een gta 4 want ze zijn allemaal kapot gegaan (een half jaar geleden had ik wel een legale)
dus als dit de reden kan zijn hoor ik het graag,, dan moet ik tog maar even opzoek naar een crossfire mobo en een nieuwe kaartje erbij inzetten voor die extra power..

// met msi afterburner krijg ik een beige scherm met witte strepen en loopt me hele pc vast

Laatst bewerkt:
MSI Afterburner werkt voor meeste Nvidia en ATI de video kaarten zo goed als perfect.

Ja sorry, ik was even niet mee, je hebt een 'appart AMD GPU Overdrive clock tool' je bedoelde dus telkens je AMD overdrive in je ATI settings, sorry!

Nu dat maak ni uit, deez maakt het nu nog gemakkelijker. Gewoon je ATI catalyst op begin waarde zetten, en open dan je MSI AfterBurner eens.

Laatst bewerkt:
zoals ik hierboven al zij krijg ik met MSI Afterburner na ~5 min een beige-bruin scherm met witte strepen verticaal.

zelf denk ik dat mijn voltage gewoon te laag ligt voor hogere core snelheden, maar dat maakt het voor mij juist vreemder dat hij het een half jaartje terug nog wel deed :(:(
ik denk zelf dat ik maar even naar een mooie crossfire mobo ga zoeken voor socket 775 als dat bestaat. en dan nog een eah5750 erbij zij nnu tog niks meer waard ;P
heb ik lekkere prestaties zonder met core speeds of voltages te moeten *****n.
anders moet ik volledig overstappen op AMD en dat is wel het laatste wat ik wil.

stel ik zou dan een nieuw mobo + processor kopen van amd, heeft iemand enig iedee wat een mooie combi zou zijn voor een niet al te hoog prijsje,, natuurlijk moet ik dan mijn eigen spul verkope dus dat valt alweer mee ;)
(kheb multicore het liefst een x4 nodig en het liefst ddr3 omdat ik dat nu ook heb anders moet ik ook nieuwe ram kopen

maakt niet uit dat je dacht dat ik een aparte bedoelde ;) niet iedereen kan alles weten.

Laatst bewerkt:
Dat is dan wel jammer, want je kon met MSI afterburner je voltages mooi bijregelen, of op force volted setten.

Als je gaat upgraden, lees genoeg revieuws op net, als je bij AMD blijft, zou ik ineens gaan voor de nieuwe chipsets 990FXA :) tussen de 100 en 200 euro heb je zeker een heel goed moederbord wat je meer ruimte geeft aan later upgraden en tweaken etc.

Mijn ATI5770 werkte het snelst als ik heel men kaart op default mode zette, dus geen AA en filters ... en dan kleine 10MHz oc met standart voltage en had veeel koelere temps als mijn GTX560 nu.

Laatst bewerkt:
ja maar ik kon juist niet mijn voltages regelen,, zat locked en kan/weet niet hoe ik het unlock..
alleen durf ik nie zo heel goed mijn voltages te gaan lopen tweaken omdat ik bang ben dat me pc kapot gaat.
dus is het ook veilig in msi afterburner om je voltages te tweaken?

ik heb nu intel dus als ik amd neem moet ik nieuwe moederbord/processor.
dan moet ik mijne verkopen,, en dat is een heel gedoe,, dus het liefst zoek ik even een mooie socket 775 (intel) met ondersteuning voor crossfire.
alleen moet ik dan een 2e eah5750 formula nemen of voldoet een standaartje ook omdat het 2e zelfden moeten zijn..

ik zal ook even in catalyst contrl center kijken wat de instellingen voor mijn kaart zijn,,

// ik heb alles nu op standaart staan,,
in msi afterburner heb ik alles op unlocked gezet in settings, maar ik kan alleen maar core clock en memory clock aanpassen

ik ga het met ASUS smartdoctor proberen omdat ik al vertelde dat ik een ASUS kaart heb
wat mij opvalt is als ik het met asus software doe crasht hij niet maar merk ik geen echt verschil,,

Laatst bewerkt:
ow had niet gezien, dacht dat je AMD voorkeur had.

btw: je kaart werkt alleen optimaalste als alles afstaat, vanaf je dus je filters gaat aanzette, gaat je kaart zwaarder moete presteren, dus minder frames per seconde.

ja dat snap ik allemaal wel maar ty voor de tip :)
nee het ging mij erom dat ik een mobo kon vinden met Crossfire.
zodat ik er nog een hd5750 in kon pleure, tot zover snap je mij nog??

het liefst zou ik zo'n mobo vinden voor Intel en dan van het merk Asus (Asus heeft mijn voorkeur)
maar als dat niet kan zou ik maar over moeten stappen op AMD (WAT IK DUS ABSOLUUT NIET WIL) qua geld/moeite/tijd anders had ik allang mn pc ingeruild

maar ik ga nu even kijken waar die download link staat voor ASUS smartdoctor,, anders moet ik weer heel gamerosd pack downloaden,, geen zin in 5 minuten duurt dat :S:S
als het goed is kan ik dan mijn voltages aanpassen. nvm nu doet ie et ineens in 10 seconden

maar het ging mij even niet om filters enzo maar puur het overclokken,, ik wil toch het maximale uit me kast hale..

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat de 775 Socket niet meer gemaakt word. En de borden die er zijn hebbe allemaal maar 1 PCIe16x slot

DUS ik denk als je naar SLi wil gaan dat je je plannen zult moeten herzien.

ik denk dat je crossfire bedoelt ;)

btw hoeveel zou ik ong kwijt zijn voor een nieuw mobo+ processor

maar volgens mij zag ik ergens op azerty een socket 775 crossfire mobo

alleen ik zit met 2 probleme als ik ee nieuw mobo neem,,
me videokaart neemt 2 sloten in beslag (dikke koeler)
en als ik er geen 5.1 set op aan kan sluiten heb ik nog ruimte nodig voor mijn geluidskaart.

Laatst bewerkt:
Bij ons op de websites heb ik niets gelijkaardigs gevonden, dan zul je moete vertrouwen op "azerty" website ... ik kan je hier niet in helpen. Alleen moest ik in jou situatie zitte, ik zou doorsparen voor een iets betere maar betaalbare socket. Buiten een twede kaart in Crossfire ga je er dan nie veel aan hebben. Hopelijk is je voeding dan ook zwaar genoeg voor je twede kaart.

ik ben op azerty aan het kijken.
Maar waar kan ik een am3+ moederbord met een phenomII x4 in verglijken vs intel?

nu heb ik een socker 775 met een c2duo e7500 OC @ 3,52 zou ik dan een grote performance verschil zien of valt dat nog mee?

Laatst bewerkt:
Als je van he 775socket naar bv de 1155 gaan, ga je zeker groot verschil zien. Zelfs moest je naar AMD gaan :)

Als je veel info wil weten, resultaat gericht, dan moe je jou gegevens googlen naar benches en dan van de systemen die je mss zou willen, dan vergelijken.

Maar ik hoef daar ni voor gaan op te zoeken, kweet zowizo al als je nog maar een generatie socket verder gaat zien, dan zit je er al mooi boven.

Voorbeelden zijn van resultaat programma's: cinebench, 3d mark vantage, 3d mark 11, ...

ZO zoek je het in google:

"AMD PHENOM x6 1100T CineBench scores"
"i7 970 CineBench scores"

...

Laatst bewerkt:
ja maar ik heb geen ervaring met AMD moederborden/processoren daarom vraag ik waarmee ik een AM3+ met een phenom II x4 mee kan verglijken, als ik het ga verglijken met intel.

dat het beter is dan mijn pc snap ik ook,, kan ook niet anders.

maar ik ga ook geen 300/400 euro uitgeven omdat ik zonodig een kaartje erbij wil hebben,,
dan kan ik netzogoed glijk een q9400 ofzo hale met een hd6750 of iets in die richting

Laatst bewerkt:
uhmm meer dan wow kan ik niet zeggen,,, vergleken bij mijn e7500 is dat gewoon.........
hij meet zich gwn met een i7.
maar ik heb er ook een mobo bij nodig,, maar hoe zal da ding zich gedragen op mn hd5750..
ik kan ook gwn zeggen ik neem een iets duurdere zoals jouwne en ******* gwn op met die crossfire als dat beter zou zijn.

dan neem ik gwn een goedkope mobo 50 euro ofzo am3/am3+
neem ik soown lekker snelle processor en probeer ik mijn spul te verkopen??
(wat is het voordeel van die +)

enuhmm hoe zit et met de overklokbaarheid van die amd speeltjes,, en dus qua prestatie/prijsverhouding liggen ze VER boven de intels??

Laatst bewerkt:
Als je ouder materiaal hebt en probeerd te verkopen, dat zal moeilijker gaan dan nieuwer spul. Je moet echt geluk hebben dat dan net iemand met ook beetje ouder materiaal iets nodig heeft en er niet veel aan wil uitgeven.

Elk verschillend moederbord met de zelfde grafische kaarten in SLI of Crossfire zullen wel een klein beetje verschil geven, maar niet abnormaal veel.

Bij de AMD's heb je meest nodige functies voor all rounds, gamers en oc-ers op bijna elk beter bord. Je zult zeker niets te kort komen. Bij Intel kan het erg diep gaan. Zo heeft GigaByte een uniek X58 platform speciaal voor de oc-ers. Maar das voor de echte freax met zwaare cooling en hoge frequenties. Gewoon gamer heeft er bv niks aan, zal ook wel op en top werken, maar dit is dan speciaal ontworpen voor oc-en. (Dit is maar om een voorbeeld te geven)

Die AM3+ slaat op de nieuwere chipset dacht ik, weet ni 100% zeker.

Laatst bewerkt:
enuhmm hoe zit et met de overklokbaarheid van die amd speeltjes,, en dus qua prestatie/prijsverhouding liggen ze VER boven de intels??

Intel ligt altijd hoger qua preformance en prijs als AMD. Als je beide OC dan kan je zowel met water als luchtkoeling een zeer mooi resultaat krijgen.

Liggen de verschillen ver uitéén ? Ik denk da je ook geen Mercedes met Skoda moet vergelijken.

Gaan we kijken naar de pro & contra's

Intel is moeilijker te oc, meer kennis ook beetje. En je hebt altijd hogere temperaturen. Plus de prijs natuurlijk.

AMD is soms heel EAZY to oc zelfs bij hoge frequenties zonder voltage aan te passen (nu ook ni bij allemaal, maar het is mogelijk bij AMD) en temps zijn ook pakske lager als bij Intel. Net zoals de leuke prijs :)
BTW: bij AMD kan je ook softwarematig je CPU overclokken in windows, maar dan alleen bij de B.E. processors.

Laatst bewerkt:
maja ik deed voor de lol is die benchmarktest in je pic op mijn processor en ik kwam op 1,74 dus zit een heel groot verschil in..
maar al die oc dingen enz.... pure geldverspilling je hebt er tog niks aan miss paar 100fps meer pas over 10-11 jaar zul je die snelheden nodig hebben,, vooral omdat game makers met engines komen die zo laag mogelijke specs nodig hebben..
maar heb je enig idee voor een goedkoop goed moederbordje?

dat overclocken naar superfrequenties hoef ik ook weer niet,, kheb niks aan een pc die dalijk 6ghz per core loopt ;)
een mooie x6 of idd die x6 die jij hebt is al genoeg.

maar mijn probleem is dat ik er een moederbord bij moet halen wat ook weer geld kost anders was er wel wat overgebleven voor een betere processor.

me processor verkope is geen probleem vang ik wel 50 euro voor :)

enuhmm ik zag op azerty socket fm1 moederborden waarop je A6/A8 quadcores op kan zette waarom een hd6xxx videochips opzaten,, zijn die beter of....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan