Freeze....PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicewise100

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hoi,

Ff een vraagje, weet niet of ik net hier goed zit maar...

Als ik aan het surfen ben dan stopt de browser er na ongeveer 1 1/2 uur ermee. Doet helemaal niks meer, zelfs geen ctrl alt delete om programma's in taakbeheer af te sluiten doet het dan.
Kan overal klikken wat ik wil, géén reactie. Net of PC bevriest.

Moet deze dan helemaal met de aan en uit knop uitzetten en dan weer aanzetten.

Hoorde vanmiddag van een kennis dat deze dit ook al 3 dagen heeft.

Heb zelf inmiddels al 3 virus en spyware scanners gedraaid, maar kan niks bijzonders vinden. Merk wel als ik een programma download dat dit bijzonder langzaam gaat.

Iemand een oplossing? ..Ergens iets (cache?) overvol misschien..hoewel ik CC cleaner ook al een paarmaal heb gedraaid. Valt me ook pas de laatste 3 dagen op.

Ach ja, ik heb windows XP home edition.

Bedankt alvast!

Alleen bij het surfen?
Een "freeze" wordt vaak veroorzaakt door een oververhitte GPU [processor op je videokaart]... check de temperatuur even, bijv. met Everest of met het utility programma dat bij sommige videokaarten[nVidia] zit...
Kijk of de ventilator [als die er op zit] nog goed draait en niet vol met stof zit.....

Alleen bij het surfen?
Een "freeze" wordt vaak veroorzaakt door een oververhitte GPU [processor op je videokaart]... check de temperatuur even, bijv. met Everest of met het utility programma dat bij sommige videokaarten[nVidia] zit...
Kijk of de ventilator [als die er op zit] nog goed draait en niet vol met stof zit.....

Hoi ERP,

Heb Everest gedownload maar kan ff niet zien, heb al op CPU en GPU geklikt, of deze overhit is. Kun je echt de graden aflezen? Is er nog een ander programma waar je dat mee kan testen?

Ja, heb het tot nu toe alleen nog maar gemkert tijdens surfen. Maar zou best kunnen dat hij niet meer genoeg koelt. Is echter pas 2 jaar oud m'n pc.

Maar toch alvast bedankt., ik kom morgen nog eens kijken.

In 2 jaar tijd kan een PC een heleboel stof verzamelen. Maak de kast eens open en kijk of ie erg stoffig is. Zoja, voorzichtig schoonmaken. Ben je daarmee klaar druk dan voor de zekerheid alle stekkers nog even aan. Oh ja, wel met de computer uit uiteraard:o

klik in Everest op "computer" en dan "sensors" om de temperaturen uit te lezen...

klik in Everest op "computer" en dan "sensors" om de temperaturen uit te lezen...

Hoi nogmaals,

Heb ff gekeken, CPU zit op 35 graden C, weet niet of dit teveel is. Kun je de graden dan ook naar beneden verzetten op de een of andere manier? Heb hier nml weinig plaats, tis helaas geen laptop :) weet niet waar ik m'n 'maatje' anders moet neerzetten zodat die nog meer frisse lucht krijgt.. :rolleyes:

En ja, wat die andere meneer schrijft, zal de komende week de stofzuiger er eens in zetten, tis alleen altijd een gedoe met alles eraf te koppelen. Heb echter nog een probleem, zal ik ff ergens anders neerzetten.

Bedankt alvast, maar als je nog iets over die graden kunt vertellen, zou fijn zijn. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan