"Freeze" vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Sinds een maand of twee loopt mijn systeem gemiddeld 1-2 keer per dag vast door een "freeze": alle activiteit stopt, het scherm bevriest, muiscursor beweegt niet meer, als de mediaplayer aanstaat hoor je een lange piep.

Ik probeer te achterhalen wat er aan de hand kan zijn.
1. Virussen gechecked, spyware gechecked, niets gevonden.
2. Specifieke programmafout, niets gevonden, de freeze doet zich voor bij elk programma.
3. Hardwarefout, nog niets gevonden.

Dus denk ik aan een XP fout, maar waar moet ik beginnen met naar een oplossing zoeken?
Coen.
 
Mmm, goede tip, nog niet aan gedacht. Lijkt nu OK, 62 C moederbord en 34 C processor (zie bijlage), maar ik zal er op letten.
 

Bijlagen

  • 060507 temperatuur.jpg
    060507 temperatuur.jpg
    5 KB · Weergaven: 42
Ik vind het een beetje raar, MBtemp hoger dan CPUtemp, en de temp van de AUX is wel erg aan de hoge kant!

Heb je het binnenwerk al es schoongemaakt en gechecked of de fans wel draaien?
 
Ha Whittey,
Ik maak de boel regelmatig schoon, maar kennelijk niet regelmatig genoeg. Wat een stof! Dat zou het wel eens kunnen zijn: de AUX temperatuur zit nu op 47 C ipv 87 C. Daar kwam ook de meeste stof uit. Verder zit er alleen een fannetje op de CPU, niet nog een op het moederbord of zo. Ik weet niet hoe ik de temperatuur van het moederbord omlaag zou moeten krijgen.
Coen.
 

Bijlagen

  • 060507 19.23 u temperatuur.jpg
    060507 19.23 u temperatuur.jpg
    4,7 KB · Weergaven: 34
Voedingstemperatuur nu 33 C. Aan het eind van de avond hoop ik een vinkje bij "probleem opgelost" te kunnen plaatsen
Het zit hem toch niet in de temeratuur, de problemen blijven terug keren..
 

Bijlagen

  • 060507 19.38 u temperatuur.jpg
    060507 19.38 u temperatuur.jpg
    3,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Je zou es een andere voeding proberen, kan ook een oorzaak zijn.
Een handige buurman misschien? of een servicebiedende (lees leenvoeding meegeven) computerboer? (met een niet goed geld terug-garantie)
 
Gisteravond nog een keer een freeze, en nu weer. Temperatuur van de voeding direct na weer opstarten 66 C (zie bijlage). Te hoog? Weet niet wat normaal is.
Ik opende op het moment van freeze mijn achtste programma. Mijn zoon zegt: "Het gebeurt vooral als je veel programma's tegelijk open hebt staan."
 

Bijlagen

  • 060508 15.15 u temperatuur.jpg
    060508 15.15 u temperatuur.jpg
    4,7 KB · Weergaven: 36
Nieuwe voeding gekocht en geplaatst, maar vanavond toch weer twee vastlopers :(
Nu weer helemaal opnieuw beginnen. Wat kan er aan de hand zijn?

UPDATE dinsdagmorgen 8.45 uur: hele nacht uit gestaan (koel dus), maar vanochtend direct met opstarten al een vastloper. Dat sluit temperatuur uit, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Deze weg loopt dood, bedankt voor de input jongens, maar ik moet verder zoeken. Ik denk nu aan een harddisk of moederbord probleem.
Coen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan