Frequentie beeldscherm hoger zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
268
Ik heb beeldscherm Pavilion MX70 met videokaart Radeon 9000. Ik heb het beeldscherm ingesteld op 1280x1024 pixels, 32-bits. Maar het beeld trilt erg (vooral op witte achtergrond). De huidige frequentie is 85 Hertz. Alleen 65 Hertz is beschikbaar als ik een vinkje aanzet bij "Modi verbergen die deze PC niet kan weergeven.". Kan ik het NOG hoger zetten of raden jullie dat mij af? De maximaal is 160 Hertz.
 
Men zegt bij een trillend beeld dat je de hertz om hoog moet krikken.
maar heb je wel de juiste driver geïnstalleerd?

Mvg
formatje
 
Geplaatst door kdankers
Ik heb beeldscherm Pavilion MX70 met videokaart Radeon 9000. Ik heb het beeldscherm ingesteld op 1280x1024 pixels, 32-bits. Maar het beeld trilt erg (vooral op witte achtergrond). De huidige frequentie is 85 Hertz. Alleen 65 Hertz is beschikbaar als ik een vinkje aanzet bij "Modi verbergen die deze PC niet kan weergeven.". Kan ik het NOG hoger zetten of raden jullie dat mij af? De maximaal is 160 Hertz.
Weet je zeker dat hij 160 Hz aankan op 1280x1024? In dat geval heb je wel een mooie monitor! Volgensmij kan hij max 160 Hz aan op 640x480.

Als je de monitor correct geïnstalleerd geïnstalleerd hebt (dus ook met de goede drivers) dan kan hij echt niet hoger, of als de handleiding toch anders vermeldt de leverancier of de fabrikant van de monitor mailen.
 
Je kunt het voorzichtig proberen om één stap hoger te gaan, bv naar 75 hz. Als je meer doet en je monitor kan het niet aan kun je hem beschadigen.

Nico :)
 
Geplaatst door buick
Je kunt het voorzichtig proberen om één stap hoger te gaan, bv naar 75 hz. Als je meer doet en je monitor kan het niet aan kun je hem beschadigen.

Nico :)
Eh, hij draait nu al op 85 Hz hoor.
 
85 Hz

In principe zou 85 Hz voldoende moeten zijn voor een trillingsvrij beeld.

De goedkopere IIyama monitoren (vision Master 14....) gaan zelfs niet hoger.

Mijn vraag is daarom is het een vrij nieuw scherm?
Versleten schermen kunnen op een gegeven moment ook dit soort problemen geven.

En staan er apparaten met een sterk magnetisch veld in de buurt (Speakers, GSM etc.).

Het kan ook geen kwaad om de monitor eens te demagnetiseren (Degaus knop).

Doe dit echter niet tig keren achter elkaar!

Ga in ieder geval niet hoger met de frequentie indien de monitor dat niet aan kan bij die resolutie.


Grtz.
 
Probeer het eens op een lagere resolutie bv 1024
bij een frequentie van 85hz, trilt deze dan nog ga dan een stapje hoger bv naar 95hz.
Het lijkt er ook op dat de drivers moeten worden geupdated, 85hz moet normaal met deze kaart meer dan voldoende zijn, zal dan vermoedelijk aan de drivers liggen.
 
Weet je zeker dat hij 160 Hz aankan op 1280x1024? In dat geval heb je wel een mooie monitor! Volgensmij kan hij max 160 Hz aan op 640x480

goed scherm? als hij trilt met 85hz bij 1280×1024 heb je eerder een *** scherm. ik loop dezelfde resolutie op een scherm van 3 jaar oud en die trilt helemaal niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan