• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Frequentie en gemiddelde score bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
die formule die jij laat zien in post #19 is als je die netjes vereenvoudigt wordt dat
( datum(n)-datum(1) ) / n
is dat de bedoeling ??????????

groet sylvester

Ik heb geen wiskundige achtergrond:(. Maar iets als \sum_{i=1}^{N-1} N-i = (N-1) \cdot N/2?

Als je de uitkomst koppelt aan een persoon (andere kolom) dan komen wij op de uitkomst. Ik noem dat de gemiddelde datuminterval tussen de scores van een persoon.
Bij Karin is de uitkomst een maand.

Ik ben benieuwd.

Groet,

Gert Jan

Laatst bewerkt:
Gangenent,
voor 2 maandelijks staat 1/60
en voor maandelijks staat 1/30
en voor 4 wekelijks staat 1/28

dat is exact de waarde voor dat interval. maar voor alles wat daar tussen zit geld dat niet.
eigenlijk moet je middelen
dus voor maandelijks geld van (1/60 +1/30)/2 tot (1/30 +1/28)/2 geld maandelijks
enz enz

groet sylvester

Dat klopt Sylvester. Dat heb ik geprobeerd in de kolommen I en J in het bestand bij #16. Bij verticaal zoeken wordt alleen in kolom J gekeken. Volgens mij kan de formule verticaal zoeken niet een reeks I t/m J (kolom 3 èn 4) benaderen.

hallo, er is een function Frequentie(wat,tabel) toe gevoegd:
Code:
Function Frequentie(Wie, Tabel As Range)
'deze formule bepaalt de frequentie door
'alleen tussen de eerste en de laatste verschijn datums te tellen
'dan krijg je als iemand iedere vrijdag komt precies een frequentie van wekelijks en dat is 1/7

Dim Eerste As Range, Laatste As Range, Temp As Range, T As Long
For Each Temp In Tabel.Columns(2).Cells
    If Temp = Wie Then
        T = T + 1
        If Eerste Is Nothing Then
            Set Eerste = Temp
        Else
            Set Laatste = Temp
        End If
    End If
Next Temp
    If T = 0 Then 'de persoon komt niet voor in de lijst
        Frequentie = 0
    ElseIf T = 1 Then 'persoon is maar 1 keer geweest
        Frequentie = 1 / (Tabel(Tabel.Rows.Count, 1) - Tabel(1, 1))
    Else
        Frequentie = (T - 1) / (Laatste.Offset(, -1) - Eerste.Offset(, -1))
    End If
End Function

in de blauwe cellen staan formules
in de gele cellen staan gewoon waarden (alleen de opmaak is veranderd in breuk)

groet sylvester

ps wat houdt die score in ? als ik in de score lijst(kolomC) kijk staat er niet altijd bij de zelfde persoon de zelf de score

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Sylvester,

Met de Macro komt de frequentie er nu goed in. Ik snap de Macro niet, maar hij doet het. En daar gaat het om :>
De score is het cijfer wat een student behaald. Die score kan inderdaad iedere keer anders zijn.

Dank voor je hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Gangenent Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan