frequentie van de cpu klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
sinds een grapjas mijn bios heeft gereset geeft de computer aan dat hij een amd 1500+ heeft terwijl er toch echt een AMD 2100+ in zit. weet iemand hoe ik dit moet aanpassen in de bios? Mijn moeder board is een KT4V MS-6712 (v1.X) ATX van MSI

bedankt voor jullie hulp!

ben je er wel zeker van?
amd zijn procesoren kunnen uit een kloktik meer performance halen. Dus geven in de versienummer de verglijkbare intel snelheid. MAW een amd 2000+ heeft een kloksnelheid van ongeveer 1.5 ghz.

Geplaatst door lamp
ben je er wel zeker van?
amd zijn procesoren kunnen uit een kloktik meer performance halen. Dus geven in de versienummer de verglijkbare intel snelheid. MAW een amd 2000+ heeft een kloksnelheid van ongeveer 1.5 ghz.

ik heb zo'n 3 jaar met het ding gewerkt terwijl de computer heel keurig 2100+ aangaf.. sinds de reset niet meer.

In het moederbord de FSB (Front Side Bus) op 133 mhz zetten ipv de 100 waar hij nu op staat.

Geplaatst door BrEeZeR
In het moederbord de FSB (Front Side Bus) op 133 mhz zetten ipv de 100 waar hij nu op staat.

Je zal het wel goed hebben, maar waarom niet 166mhz. Kan die ook hebben toch?

Geplaatst door Tarabass

Je zal het wel goed hebben, maar waarom niet 166mhz. Kan die ook hebben toch?

Dat is volgens mij pas vanaf hogere snelheden (2500+ enzo). En als ik 166 zeg terwijl hij op 133 moet dan heb je kans dat ie niet meer opstart, smelt etc. Dus eerst maar 133 proberen en daarna eventueel 166 als het nodig is :D

Zorg dat je de fsb op 133 instelt. Multiplier voor een 2100+ is 13. Je moet dan op een freq van 1733 uitkomen.

Het kan inderdaad voorkomen dat het BIOS de fsb terugschakelt naar 100 om schade te voorkomen, zoals Breezer ook al aangaf.

Laatst bewerkt:
Mooi, ik hoop alleen dat je de multiplier niet op 133 had ingestelt. Sidi typte een drietje teveel... (Tekst inmiddels aangepast.)

Geplaatst door Sidi
Mooi, ik hoop alleen dat je de multiplier niet op 133 had ingestelt. Sidi typte een drietje teveel... (Tekst inmiddels aangepast.)
wees gerust :cool: die staat gewoon op AUTOMATISCH ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan