• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Frequentietabel genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saart
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Saart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb in Excell en tabel met alle bestellingen van het bedrijf waar ik werk. In een van de kolommen staan de machines die besteld zijn. In deze kolom kan dezelfde machine dus meermaals voorkomen. Is het mogelijk om een manier te vinden om een soort van frequentietabel op te stellen met de verschillende types machines en hierbij hoeveel keer ze voorkomen in die kolom (dus hoeveel keer ze besteld zijn), zonder alle machines manueel te moeten ingeven?

Alvast bedankt,

Zonder voorbeeld bestandje kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk kan het met de functie =AANTAL.ALS()

Ik heb in Excell en tabel met alle bestellingen van het bedrijf waar ik werk. In een van de kolommen staan de machines die besteld zijn. In deze kolom kan dezelfde machine dus meermaals voorkomen. Is het mogelijk om een manier te vinden om een soort van frequentietabel op te stellen met de verschillende types machines en hierbij hoeveel keer ze voorkomen in die kolom (dus hoeveel keer ze besteld zijn), zonder alle machines manueel te moeten ingeven?

Alvast bedankt,

Je zou een draaitabel kunnen gebruiken.
Zie bijgevoegd voorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hier heb ik de kolom waarvan ik een frequentietabel wil in bijlage gezet.

Je zou een draaitabel kunnen gebruiken
Een draaitabel, is dat hetzelfde als een pivot table (heb enkel excel in Engels)?

Grtz

Bijlagen

Een draaitabel, is dat hetzelfde als een pivot table (heb enkel excel in Engels)?

Ja, dat is hetzelfde.

Ik heb de draaitabel in het bestand gevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan