Fritzbox 7330 met Linksys Gigabyte Ethernet Switch / FAST FW300R

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Dag allemaal,

Ben in het bezit van een Fritzbox 7330.
Omdat er slechts 2 apparaten zijn te gebruiken wil ik e.e.a. uitbreiden.
Hiervoor het ik een Gigabyte Ethernet Switch en een FAST FW300R.

Afegezien van het feit dat de 7330 niet echt goed werkt, alle verbindingen kloppen volgens het hoofdsscherm wel krijg ik zeker in combinatie met een van de 2 geen werkende internet verbinding op het scherm.
Vroeger eenzelfde soort probleem gehad met de DNS-adressen, maar die worden nu wel in het hoofdscherm genoemd als zijnde verbonden.
Ik ben een leek.

Graag Help nodig dus.

Dutch1

Waarom laat je de FAST FW300R niet weg??
Op de fritzbox kun je zoveel switches aansluiten als je wilt.
Dan nog een draadloos accesspoint erbij voor (extra) draadloos signaal.
Werkt beter als 2 routers.

Allereerst dank voor het antwoord.
Denkelijk ben ik niet duidelijk geweest.
Ik heb de Fritz aan de telefoondraad hangen en daaraan de Gigabit Switch gekoppeld met de normale kabel.
Volgens de kenner van MyCom was het een kwestie van instoppen en het zou klaar zijn.
Maar ik meende gelezen te hebben dat je dan in de Fritz iets moet aanpassen.
(quote:Kies de optie "Internet connection via LAN1", zodat LAN1 als WAN gaat functioneren
Kies de optie "Use one internet connection for all computers (router)" en klik op Apply (einde quote)
Dit was een van de opmerkingen maar ook iets van dat de Fritz niet als eerste zou moeten worden genoemd maar dat alle computers aan de Fritz moeten worden gehangen.
Kortom ik denk dat ik mogelijk iets als leek verkeerd heb ingevoerd.
GRaag je commentaar

Hans/Dutch1

PS instead of the internetconnection via DSL he is talking about the internetconection via LAN1.
I have a DSL-connection.

here you can read the article. (http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/fritzbox/)

Laatst bewerkt:
@dutch1,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd, indien er nog niemand heeft gereageerd kun je je bericht gewoon aanpassen met aanvullende informatie.
Ik zie dat je laatste 2 berichten in het engels zijn. Kun je niet gewoon in het nederlands schrijven aangezien we een nederlands forum zijn.

hoi,
dank voor je berichtgeving over Scarlet.
ben er sinds een aantal dagen weer mee bezig.
Maar krijg meerdere instellingen .
Het probleem blijft echter dat ik wel op de comp het bericht lrijg alles klopt, maar geen internet op mijn scherm krijg.
Met de fritzboz 7170 krijg ik dat wel, maar die is een beetje sleets geworden mede omdat ik geen 2-kanalen mogelijkheid heb.
Hoop dat iemand mij een reden kan geven waarom ik geen internet op het scherm krijg terwijl de instellingen beide groen zijn na de controle.
Ik heb verder te weinig verstand van zaken.

PS wat betreft de opmerkingen in het engels heb ik dat zeker niet opzettelijk gedaan omdat ik verwees naar een artikel.

Dutch1/ hans

Kan gebeuren omtrent het engels. Keurig opgelost zo :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan