front aansluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik weet effe niet hoe ik ze correct moet aansluiten
de kabels die uit de kast komen (front) zijn gesplitst en benaming komt ook niet overeen met handleiding

groen kabel heeft earl l
ear l

gele kabel mic in
mic in
wit kabel ear r
ear r
zwart kabel mic gnd
zwart kabel ear gnd

weet iemand hoe ik ze juist moet aansluiten zodat alles werkt

bijlage is van handleiding van moederbord

Bijlagen

Als ik het goed zie, wil je in je front een microfoon en een hoofdtelefoon aansluiten? Maar hoe zitten die draden dan in de connector waar je een tekening van laat zien?
Kun je niet aan een handleiding van de fabrikant van je onboard soundsytem komen? Je vermeld geen namen dus dat is moeilijk zoeken.
In een forum waren ze met een zelfde soort probleem bezig, onderaan heeft iemand het opgelost door zijn moederbord te "googelen".
Het forum vind je hier.. (Er zijn er nog wel meer mee bezig.)

voor momment heb ik nog geen enkele ingeplugt

die bijlage die ik bijgestuurt was van moederbord
of bedoel je iets anders van je onboard souns system :eek:

voor momment heb ik nog geen enkele ingeplugt
die bijlage die ik bijgestuurt was van moederbord
of bedoel je iets anders van je onboard souns system :eek:
Misverstand dan, je schreef "draden komen uit de kast" vandaar dat het leek of de moederbordaansluitingen al gedaan waren.

Als je een onboard geluidskaart hebt, zit die als een grote "chip" op je moederbord en vaak geven de fabrikanten van die geluidskaart dan ook beschrijvingen uit.
Te downloaden van hun site.

Maar de fabrikant van je moederbord blijft verantwordelijk voor het eindresultaat.
Maar als je allebei de manuals hebt, kom je er misschien beter uit.
Wat is de fabrikant van je moederbord?
En van je geluidskaart?

En klopt het dat je een hoofdtelefoon en een microfoon op je frontpaneel wilt kunnen aansluiten? Dat heb je niet beantwoord.

ik heb nu aangesloten en het werkt ik heb wel een kabel genaamd ear gnd over

op het moederbord moest het zo
1 mic
2 gnd
3 mic bias
4power
5 front audio (r)
6rear audio(r)/return r
7 nc
8 no pin
9 front audio
10 rear audio(l)/return l

hoe ik het aangesloten heb
1 mic in
2 gnd mic
3 mic in (r)
4
5 front audio r
6 front audio r(r)
7
8
9 front audio l
10 front audio l (l)

ik zei gesplitste kabel ik bedoel daarmmee eenkabel waar een nog een samen hangt ik veronder stel dat dat de return moet zijn zoals (3,6,10)

voor momment werken de frontaansluitingen
zou toch gemakkelijker zijn als ze aansluiting op moederbord en kast eens de zelfde naam gaven zo gebeuren er geen vergissingen ;)

ik heb nu aangesloten en het werkt ik heb wel een kabel genaamd ear gnd over
Ik denk dat dat "aarde" is en dan zou je hem aan de binnenkant van de kast moeten vastschroeven?

zou toch gemakkelijker zijn als ze aansluiting op moederbord en kast eens de zelfde naam gaven zo gebeuren er geen vergissingen
Mee eens :mad: maar het is gelukt en dat telt. :thumb:

mijn logica was aangezien er geen aansluiting was van power (4) ik ook geen ground nodig heb
we zien wel maar werkt nu wel :D

mijn logica was aangezien er geen aansluiting was van power (4) ik ook geen ground nodig heb
Nou, vooruit, toch nog: mocht je ooit in stille passages in de muziek een licht gebrom horen, dan weet je dus al wat je te doen staat. :D
(Een geluidsignaal is ook energie. :confused: )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan