Front end - Back end database ==> " traag"

Status
Niet open voor verdere reacties.

aldo1974

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Hallo ,

ik heb een database gemaakt voor het werk .
Daar deze door meerdere users gebruikt wordt is de databse geplitst in een front end en een back end .
De back end staat op een netwerk locatie in een submap van de root.
Ik zal makkleijkheids halve mijn database hier database toepasssing noemen
dan krijgen we volgende Hyrachie

//server1/DatabaseSubmap/DatabaseToepassing

Als 1 gebruiker via de front end met de database werkt is er geen probleem (vanaf hun bureaublad en front ensd is dus gekoppeld aan de back end)

als er 2 of meerdere gebruikers via (hun eigen) front end aan de database werken dan starten deze front ends imens traag op.

Nu las ik op i-net dat het waarschijnlijk komt om dat de database toepsing in een submap staat .
Dat je dit kan oplossen door een bach bestand in te bouwen .

dat is dus mijn probleem ik snap niets van dat bach bestand :-)

de informatie staat op volgende site onder " Problemen met trage Access oplossen"
http://www.pcmenu.info/pc_help/access/gevorderden.htm

Graag hulp of een mogelijke andere oplossing .

Ps de toepassing moet in de submap blijven staan , mag dus niet verplaats worden naar de root .

THX

Ik ken je probleem.
Dit is ongeveer de inhoud van mijn batch file
Code:
@echo off
rem Dit is een voorbeeld van een batch bestand die ik gebruik om het 
rem pad waaraan de backend aan de frontend is gekoppeld zo kort mogelijk te maken.
rem 
rem De rem statement zorgt ervoor dat dit commentaar niet wordt uitgevoerd.
rem
rem Haal de regel @Echo off maar eens weg dan kan je zien wat er gebeurt. 
rem Alle regels worden dan getoond voordat ze worden uitgevoerd.

rem Als drive P bestaat, verwijderen. Deze slaan we over want die is hier niet nodig.
rem echo mapping aanmaken...
rem if exist P: subst P: /D

rem Als de subdirectory DATA onder drive P: niet bestaat dan missen we dus een mapping die wordt nu aangemaakt.
if not exist P:\DATA subst P: "C:\Access\Projecten\Contacten"

:opstarten
echo Applicatie opstarten.
c: 
rem Ga naar de Office11 directory om Access te starten.
cd \Program Files\Microsoft Office\Office11
rem de applicatie mag alleen opgestart worden vanaf deze shortcut. In de ContactApp.mdb moet daarop worden gecontroleerd.
start /max MSACCESS.EXE /cmd "FromShortcut" P:\ContactApp.mdb

rem Maar dit kan ook:
rem start /max MSACCESS.EXE P:\ContactApp.mdb
Inclusief commentaar.

Ga ook eens op zoek naar de vervanger voor DLOOKUP en de andere DMAX, DCOUNT,.... commando vervangers. Zoek op TLOOKUP.

Enjoy!

Bedankt voor de reactie . Maar waar wordt deze batch file dan in geplaatst/geprogrameerd?
In de acces toepassing zelf of ..... ?

de batch file is een tekst bestandje met een bat extensie. die zet je op een willekeurige directory neer. Als je daarop dubbelklikt dan wordt die uitgevoerd en als je paden dan goed staan dan wordt je database in Access geopend.

TLOOKUP en andere statements kan je vinden op het internet en zijn VBA commando's. die moet je dus opslaan in een module.

Enjoy~!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan