Front-end en Back-end Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Goodmorning,

Ben bezig met een toepassing in acces, die voor verschillende mensen bruikbaar moet zijn: er moeten mensen van de administratie kunnen in werken om orders en info in te kunnen pompen. Er moeten reach-truckers via hun boordcomputers in kunnen om de orders op hun scherm te krijgen in functie van de dringendheid, en er moeten in het magazijn nog enkele mensen in kunnen om de prioriteiten van dringendheid en extra orders aan te kunnen geven. Nu zou ik graag de schermen voor iedereen zo simpel mogelijk houden, bvb administratie moet niet de buttons van de reachers hebben, en de buttons voor de formulieren die de magazijniers moeten invullen moeten niet op het scherm van de reacher komen. Deze reachers werken ook met touch-screens dus daar zou ik de knoppen graag zo groot mogelijk maken.

Hoe pak ik dit nu best aan? Ik heb hierover al gehoord van front-end en back-end databases, waar staat dit juist voor?
Maak ik nu best 1 db met de tabellen, en dan voor elk soort gebruiker een aparte db met de aparte query's en forms?

thanx,

chris

Je geeft zelf het antwoord al.

Maak ik nu best 1 db met de tabellen

dat is de Backend.

een aparte db met de aparte query's en forms

en dat is de Frontend (Met ook de Rapportages, Pagina's, Macro's en Modules indien van toepassing).

mvg
Charles

thanx!

soms kan het leven simpel zijn he! :D

Kan dit invloed hebben op de snelheid waarmee dingen dan worden aangepast in de verschillende databases? en op het locken van bepaalde records bij veranderingen?

Er werken namelijk 3 reachtrucks met boordcomputer tegelijk, en daar gaat continu een query gelopen worden die enkel de bovenste lijn laat zien van een te verwerken lijst.
Gemiddeld om de twee a drie minuten gaan die een nieuwe lijn opvragen, de kans is dus wel groot dat dit regelmatig gelijk gaat gebeuren. Maar het is natuurlijk heel belangrijk dat dezelfde lijn niet op meerdere schermen tegelijk gaat te voorschijn komen.

grtz,

chris

Multi user gebruik heeft inderdaad invloed op de performence van de database.

Het locken van records die bewerkt worden kun je instellen in menu "Extra" ---> "Opties" en dan kiezen voor tabblad "Geavanceerd" bij de "Standaardrecordvergrendeling".

Verder zou je kunnen Google op "Multi user access", dan kom je deze lijst tegen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=lang_nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Multi+user+access&spell=1

Veel lees plezier. Mocht je nog wat interessants tegen komen, laat het ons dan weten. ;)

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan