front end updaten bij gebruikers. Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Beste,

Ik heb een front end voor gebruikers. maar als ik een update heb gemaakt dan moet iedereen weer een nieuwe kopie krijgen via mail. maar ik zou graag een automatische updat van de kopien hebben zodat iedereen altijd de zelfde front end gebruikt.

is dit mogelijk.

groet Allard

Je kunt ze vast wel vanuit het netwerk distribueren, maar dat staat los van Access. Dat is meer een vraag voor een netwerkbeheerder. Ik zou het sowieso niet via de mail distribueren, maar de nieuwe versie dus gelijk op de Home directory van de gebruikers laten zetten. Met een scriptje dat je automatisch draait.

distribueren van de front-end kan op verschillende manieren lijkt mij. via netwerk, of via usb. De mail is inderdaad niet een goed idee omdat mensen het zelf moeten opslaan, en dat zullen ze vergeten.
maar ik heb op de computers van de gebruikers versie een staan. hoe krijg ik het makkelijkste versie 2 bij alle gebruikers.
en beste Octafish wat bedoelt u met een scriptje

Een script is een batch file dat je automatisch laat starten, bijvoorbeeld door als Scheduled Task uit te laten voeren op de server. Ik gebruik bijvoorbeeld dit script om een server elke dag te laten herstarten:
Code:
c:\WINDOWS\system32\shutdown.exe /r /c "Geplande reboot" /t 60
exit
Dat script heet dan Shutdown.cmd, en wordt dus elke dag uitgevoerd. Zo'n scriptje laat je door een systeembeheerder maken in jouw geval, en het hoeft niet meer te doen dan de nieuwe db naar de betreffende gebruikers te kopiëren.

Hoe had je dat gedacht? Waar moet Access die informatie vandaan halen? Bovendien: als jij een nieuwe versie maakt, is de rest per definitie al ouder. En zou dan vervangen moeten worden.

goed ik zal overleggen met netwerk beheerder.
heel erg bedankt voor uw uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan