Front panel audio werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

edstah

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Titel. Die van het rear panel doet het wel. Ik heb in het moederboord al beide de AC'97 en de HD audio pluggen geprobeerd, op advies van iemand op een ander forum, maar beide werken niet. Dit is in een net geassembleerde PC. Het zou kunnen liggen aan de drivers (Realtek HD Audio), maar die heb ik al meerdere keren verwijderd en herinstalleerd, dus denk ik niet dat dit het probleem is.

Mits het nodig is om te weten zijn dit mijn onderdelen:
>Video kaart: Club 3D Radeon R7 260X RoyalKing OC Vapor
>Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate
>Processor: AMD FX-6300
>Voeding: Sharkoon WPM500
>Behuizing: Cooler Master Elite 430
>Disc drive: LG GH24NS70
>Moedboord: MSI 970A-G43
>Draadloze netwerkkaart: ASUS PCE-N15
>Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
>Werkgeheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit

Bedankt voor de tijd.

Indien je beide tegelijk wilt hebben, dat is in de Realtek configuratie de geavanceerde instellingen.

Indien je op die front jack de boxen aansluit, ook niets?

Azalia/Intel aansluiting, die pinsetting is dan standaard, lijkt mij sterk dat daar het probleem zit maar kan natuurlijk ook in aansluitkabel zitten.

Indien je op die front jack de boxen aansluit, ook niets?

Azalia/Intel aansluiting, die pinsetting is dan standaard, lijkt mij sterk dat daar het probleem zit maar kan natuurlijk ook in aansluitkabel zitten.
Ik gebruik momenteel een koptelefoon. Werkt achter wel, voor niet.

Sommige mensen zitten niet de hele dag op het internet of hebben geen tijd. Misschien weten ze het antwoord niet. Geduld is een schone zaak. Mensen proberen je te helpen en dan moet je ze niet gaan pushen.

Hallo

"Front panel audio werkt niet"

" Dit is in een net geassembleerde PC"

Is het frontpaneel wel (korrekt) aangesloten op het motherboard ???

Persoonlijk zou ik dit controleren (laten controleren).

Peter

Het probleem is opgelost. De connector zat omgekeerd op de pinnetjes van de JAUD1 aansluiting op het moederboord; wat stom. Alsnog bedankt aan iedereen!

@icarl0: Het spijt me, ik ben vrij nieuw op dit forum, en ben gewend om te bumpen als een draad zich ver verlaagt.

@VDK_P: Bedankt voor de hulp, maar ik heb het weten op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan