Frontpage foto = kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deesje

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
5
Hallo allemaal,

ik heb helaas wat last van Frontpage-frustraties :( Wat is er aan de hand:

Ik heb in het verleden al eens een site gebouwd met Frontpage, via gratis host angelfire. Ik heb hier nooit problemen mee gehad, dat is altijd goed gegaan.

Nu ben ik bezig met een nieuwe site, dit keer geen gratis host maar pakket en domein aangeschaft bij Lycos. Helaas wil het niet echt lukken!

Probleem 1: ik heb in FP een pagina gemaakt met plaatjes en de pagina opgeslagen. Als ik deze pagina nu weer open in FP, dan zie ik geen plaatjes maar de beruchte rode kruisjes. Als ik de site echter bekijk in de explorer is er niks aan de hand, plaatjes zijn gewoon te zien. Ik snap dus niet waarom ik in FP alleen maar kruisjes te zien krijg, het werkt ook niet echt makkelijk!

Probleem 2: ik heb in FP (alweer) een pagina gemaakt met een aantal plaatjes en opgeslagen. Naderhand wilde ik deze pagina en de plaatjes verhuizen naar een andere map. Ik heb dit gedaan via "my network locations" en de pagina en plaatjes naar de andere map versleept. Daarna werkte hij echter niet meer (ook nadat ik de url in de explorerbalk had aangepast). Ik heb vanalles geprobeerd maar het wilde niet lukken, dus ik heb de hele map weggesmeten. Ik heb een nieuwe map aangemaakt met dezelfde naam, en wilde in die map een pagina opslaan met dezelfde naam als de vorige. Maar als ik de pagina op wil slaan krijg ik een foutmelding, dat deze pagina niet bestaat op de server (?) Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet, help!

Groetjes, ~Deesje :confused:
 
Hoi, ik weet er niet zoveel van, maar had hetzelfde probleem op mijn site.
Het probleem was eenvoudig, ik had vreemde tekens in de naam van de foto's staan.

Vb; Esh sur Sûre moest zijn: Esh sur Sure dus zonder kapje op de u.
Misschien een oplossing?

Groetjes
 
Nee, dat is het niet :( Voor de bestandsnamen van de plaatjes gebruik ik alleen letters en cijfers en heel soms een underscore, maar geen speciale tekens.

Heeft niemand een idee? :confused:
 
De truc is om de map met de plaatjes en de HTML paginaas binnen 1 hoofd map structuur te houden.
Dus je maakt eerst 1 map "Website" en daarin maak je een map "Plaatjes" waar je al je plaatjes in stopt
Dan ga je je HTML pagina maken en die bewaar je in de map "Website" en alle plaatjes die je op je pagina hebt komen uit de map "Plaatjes"

Wat namelijk waarschijnlijk mis is gegaan is dat je de plaatjes van een locatie buiten je map met HTML paginaas hebt gebruikt dus :

Mijn documenten >> website map >> HTML pagina
Mijn documenten >> mijn afbeeldingen >> plaatje1

De juiste methode is dus

Mijn documenten >> website map >> HTML pagina
Mijn documenten >> website map >> Plaatjes map >> Plaatje1

De reden dat je internet explorer de plaatjes wel weergeeft komt omdat een copie van de plaatjes in de tijdelijke bestanden van Internet explorer staan ( cache )

duidelijk ? :confused:
 
Ik heb het uitgeprobeerd met het plaatje opslaan in een map binnen de website map, maar het werkt nog steeds niet :confused:

Ik word er gek van, hoe los ik dit op?
 
Ik wilde nog even eraan toevoegen:

Als ik een plaatje invoeg vanaf een map buiten de locatie met html pagina's, dan zie ik het plaatje eerst wel in FP. Als ik het programma afsluit, en daarna opnieuw open, dan zie ik een kruisje.

Als ik het plaatje eerst opsla in een map plaatjes binnen de locatie met html pagina's, en daarna invoeg, dan zie ik direct een kruisje.

:confused:
 
Geplaatst door peter vazed
Dan doe je toch iets niet goed.

Dat zal best :eek: Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden bij Google :)

Ik heb bij mijn vorige site precies hetzelfde gedaan, dus daarom begrijp ik niet waarom het nu niet werkt.

Bedankt voor je antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan