Frontpage, krijg alleen scherm met de code

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconist

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo,

Lang geleden werkte ik veel met Frontpage 2003.
Kort geleden heb ik dat programma weer eens opgestart,
maar als ik nu een bestaande .htm file open krijg ik alleen
de scriptcode op het scherm. Ik heb van alles geprobeerd om het split- of ontwerp te voorschijn te toveren, maar dat lukt me niet.
Ik kan mij herinneren dat er toch 3 button moeten zijn waarmee
je in split- ontwerp en code kunt werken?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan instellen :confused:

Alvast dank voor eventuele suggesties

Hoi marconist,
Hé, dat is merkwaardig.
Normaal gesproken zouden de betreffende knopjes toch vlak boven de statusbalk moeten zitten (als je in Menu: Beeld > Paginaweergave zit):

fp-codeview.png

Het enige wat ik kan verzinnen is dat misschien per ongeluk je FrontPage-window niet op maximaal staat, en dat het strookje met de knoppen net onder de waterlinie van de startbalk is verdwenen:

fp-codeview2.png

• O - ik kan toch nog iets verzinnen: zo snel mogelijk niet meer Frontpage gebruiken ;), want deze is erg verouderd; en wordt door Microsoft niet meer onderhouden en ook afgeraden.
  • Een betere keus is de gratis KompoZer, die wel goede code's fabriekt.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

frontpage probleem

Bedankt voor je antwoord,

en nee dat is het allemaal niet.

Misschien niet van invloed:
Als ik de optie "nieuw" neem dan staan de bewuste 3 buttons er wel.
Ik ben dan genoodzaakt om een bestaande code te kopieeren en te plakken in de nieuwe pagina, erg omslachtig.

Misschien een andere oorzaak: Ik open met Frontpage een opgeslagen file van Dreamwaver.
Andere oorzaak: Het is een (gedeeltelijke) PHP script.

De reden dat ik met Frontpage werk, is het feit dat je daar de style zo fijn mee kunt ontwerpen, zoals een laag verzonken op bovenop de achtergrond kunt weergeven zonder al te veel HTML kennis te hebben.
Kan KompoZer dat ook ?

Misschien een andere oorzaak: Ik open met Frontpage een opgeslagen file van Dreamwaver.
Wat voor extensie heeft zo'n DW-bestand?

Andere oorzaak: Het is een (gedeeltelijke) PHP script.
Dat zou niets uit moeten maken. Bv. via de Verkenner kan ik ook .php bestanden openen met Frontpage; dan komen de weergave-opties ook in beeld:

fp-php-screen.png

(...) Kan KompoZer dat ook ?
Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk van wel. En in 2 minuten is KompoZer gedownload en geïnstalleerd, dan kan je zo aan de slag met proberen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Frontpage versus KompoZer

Wat voor extensie heeft zo'n DW-bestand?

Dat zou niets uit moeten maken. Bv. via de Verkenner kan ik ook .php bestanden openen met Frontpage; dan komen de weergave-opties ook in beeld:

fp-php-screen.png

Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk van wel. En in 2 minuten is KompoZer gedownload en geïnstalleerd, dan kan je zo aan de slag met proberen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

DW genereert dezelfde extensies als Frontpage met alleen een ander icoontje.

Wat ik bedoel met "makkelijk" is dat je b.v. een layer met als inhoud een JP plaatje in een verzonken vlak kunt zetten, of erbovenop, zodat het lijkt dat het JPG'tje een dikte heeft, zonder dat je de HTML code hoeft te kennen.

Heb KompoZer gedownload maar nog niet mee gewerkt,:)

Groet,
Marconist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan