Frontpage verwijderd de map "scriptdata" wanneer ik publiceer

• Onderwerp starter Onderwerp starter mendy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mendy

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Beste Mensen,

Ik heb sinds kort een website op het net staan, www.fam-stremler.nl. Op deze site heb ik een standaard gastenboek en een foto gallerij gelinkt staan die ik via yourhosting (mijn server) tot mijn beschikking heb.
Nu is mijn probleem: elke keer als ik mijn site opnieuw upload, is de inhoud van mijn gasten- en fotoalbum verdwenen!
Navraag bij yourhosting levert het antwoord: Uw omschrijving duid er op dat Frontpage de map "scriptdata" verwijderd wanneer u publiceert. Om dit op te lossen kunt u proberen om Frontpage in te stellen de betreffende map niet te verwijderen.

Nu kan ik in frontpage hiervoor geen optie vinden.... wie o wie kan mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank!

Groet
Mendy Stremler.

Frontpage 2003

Binnen de eigenschappen van de externe website kan ik in het tabblad Publiceren aangeven of ik alle pagina's wil publiceren of alleen de gewijzigde pagina's.

Ik gebruik altijd "alleen de gewijzigde pagina's".

Bij mij staat er op de externe website bijv. een map cgi-bin; op mijn computer staat die map er niet. Ik krijg dan altijd de vraag of ik de map cgi-bin wil verwijderen (en ik kies uiteraard voor nee).

Hopelijk is dit een oplossing voor je (waarschijnlijk staat bij jou aangevinkt "alle pagina's").

Jacco

Frontpage 2003

Binnen de eigenschappen van de externe website kan ik in het tabblad Publiceren aangeven of ik alle pagina's wil publiceren of alleen de gewijzigde pagina's.

Ik gebruik altijd "alleen de gewijzigde pagina's".

Bij mij staat er op de externe website bijv. een map cgi-bin; op mijn computer staat die map er niet. Ik krijg dan altijd de vraag of ik de map cgi-bin wil verwijderen (en ik kies uiteraard voor nee).

Hopelijk is dit een oplossing voor je (waarschijnlijk staat bij jou aangevinkt "alle pagina's").

Jacco

frontpage verwijderd map scriptdata? reactie op Jaccoh

Beste Jaccoh,

Dank je voor je antwoord. Ik heb het even nagekeken, maar mijn vinkje staat idd. bij "alleen gewijzigde pagina's". Verder heb ik aangevinkt staan bron en doelweb vergelijken. Desondanks blijft hij dus de externe items verwijderen.....

Moch je nog een optie te binnen schieten dan hoor ik het graag!

Groet
Mendy.

Mendy,

Je zou ook voor de pagina's waarop / waarmee de sciptdata worden "aangeroepen" de eigenschappen kunnen aanpassen, waardoor deze worden uitgesloten van publicatie (niet publiceren); is dat misschien een oplossing?

Of: je kunt pagina's maken met een inline-frame. Binnen zo'n frame roep je het gastenboek of het foto-album bij yourhosting op.

Ik heb ook van die pagina's (met inline frames) en dat gaat eigenlijk altijd goed. Dit werkt weliswaar niet met scriptdata, maar er worden wel externe pagina's aangeroepen.

Kijk maar eens op:
http://www.seestern.demon.nl/log01.htm
http://www.seestern.demon.nl/log02.htm
http://www.seestern.demon.nl/mcdw/gast.htm

Met vriendelijke groet, Jacco

reactie op Jacco

Beste Jacco,

Poeh, dat klinkt ingewikkeld, voor een groentje in frontpage en websites maken als ik, maar ik ga zeker even kijken en zoeken :) Ik laat je even weten of ik er uit ben gekomen!

In ieder geval ontzettend fijn dat je zo met mij meedenkt!

Groet
Mendy.

Jacco: Probleem Opgelost

Beste Jacco,

Ik kan je gelukkig melden dat mijn probleem is opgelost.
Ik durf je bijna niet te bekennen wat ik fout deed.....

Het had te maken met de vergelijking die frontpage maakt tussen de bron en doel site. Doordat de gallerij en het gastenboek alleen op de doel site staan en niet in de bron, herkende frontpage deze bij het uploaden niet.

Doordat ik constant de "standaard" upload vragen beantwoordde met "ja op alles" overschreef hij steeds de bestanden en verwijderde de voor hem niet bekende bestanden van de doel site.

Ik drukte dus gewoon klakkeloos op de (verkeerde) knop i.p.v. ff te lezen en tot de conclusie te komen dat ik "nee op alles" moest gebruiken! :o

Maar door jouw tips ben ik wel weer meer te weten gekomen over de mogelijkheden in frontpage, mijn dank hiervoor!

Groet
Mendy

Is mij ook wel eens gebeurd :confused:

Gelukkig dat het is opgelost.

Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan