Frontpage vs Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Porcupine

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Ik wil een soort database opzetten waarbij per onderwerp een beschrijving wordt weergegeven en af en toe wil ik een hyperlink plaatsen. Verder geen andere info. Het is bestemd voor een grote groep mensen die weinig ervaring met computers hebben. Ik wil een zo makkelijk mogelijk te raadplegen database maken. Is het logisch dat ik hiervoor kies voor een website achtige opzet (Frontpage) of toch liever een echt database programma (Access) ?

het beste is om het met access te doen. als je een goed formulier maakt, kan iedereen er vlot mee werken.

steven

Het toevoegen van informatie is met FrontPage wat moeilijker, het vereist meer kennis als je de layout van je database goed wilt behouden.

Maar jij zegt dat de onervaren mensen de database alleen hoeven te raadplegen.. En Access heeft wat betreft hoeveelheid en uitgebreidheid van informatie natuurlijk minder mogelijkheden dan een website.

Ik denk dat er niet een eenduiding antwoord op deze vraag is. Voor een groot deel zal de keuze afhangen van hoe vaak je eventuele structuren/layout moet/wilt veranderen, beveiliging (in access toch een stuk lastiger, op een asp pagina kun je bv alleen raadplegen toestaan maar geen code voor insert/update/delete schrijven).
Ook locatie is een factor die meespeelt: dienen de gegevens beschikbaar te zijn op een intern netwerk of moet er ook op andere locaties toegang zijn? Dit is met een webpagina veel makkelijker te realiseren dan met een access database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan