Frontpage vs. Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Wat is een aanrader?

Frontpage of Dreamweaver?

Ik heb keer frontpage gehad, heb het op dit moment niet
meer. Ik maak nu me paginas gewoon met kladblok. Maar ker die code's al lang uit me hoofd. Dus vond het wel weer is tijd worden voor een WYSISWG proggie. Waarom dreamwaever of waarom frontpage?

Persoonlijk gebruik ik het liefst dreamweaver. het is wat gebruiksvriendelijker. De kleurcodes zijn erg makkelijk. Je kunt in allerlei verschillende talen werken. zoals ASP.net PHP Coldfusion. en nog veel meer.

Veel plezier

tha Vink

Frontpage is voor de beginner zeker wel goed. Het is makelijke WYSIWYG, het is Nederkands etc. etc..

Maar;
de pagina's die Frontpage maakt zijn niet de meeste efficiënte. Behalve dat Frontpage zijn copyright erin zet gaat het soms ook een beetje nutteloos met tags om waardoor je een troeppie krijgt.
Dit doet DW niet.

Ook kent DW de optie auto-aanvullen. Als jij een tag begint doet hij suggesties hoe je hem af kunt maken.

Ik ben begonnen met FP, maar nu werk ik vooral met DW. Tenzij ik bijvoorbeeld gewoon heel snel even een WYSIWYG nodig heb. Kladblok moet je oplaan, browser erbij pakken, DW laadt wat langzamer en Frontpage is dan net als Word.

mmm ok, ja had ook al wat meer positieve geluiden gehoord over dreamweaver.

Edit:

BTW, ben geen beginner :)
me personal page is neit zo moeilijk. :P
maar wou het die page ook niet zo moeilijk maken.
Ben bezig met XIII fan pagina. Met veel verschillende
pagina's en om het beetje ordelijk te houden leek
een WYSIWYG proggie me wel heerlijk.

Laatst bewerkt:
XP_PC, mijn opmerking geldt nu niet meer. Het bericht stond toen nog in de overige software - sektie. Heb heel lief aan Mumzel gevraagd om het naar hier te verplaatsen. En zodus staat het nu hier...;)

Geplaatst door James007
XP_PC, mijn opmerking geldt nu niet meer. Het bericht stond toen nog in de overige software - sektie. Heb heel lief aan Mumzel gevraagd om het naar hier te verplaatsen. En zodus staat het nu hier...;)

aaaaah :D :D

:o

Dreamweaver vond ik lastiger te leren dan Frontpage maar nu ben ik blij omdat er veel meer mogelijk is. Op dit moment werk ik nog vooral met dreamweaver MX 2004, dat vind ik weer iets gemakkelijker dan Dreamweaver 4. Op mijn site via Frontpage, bleek het te barsten van de HTML fouten en nu ik het met dreamweaver MX 2004 heb gedaan, is daar niets van overgebleven terwijl ik niet eens zoveel meer kennis heb opgedaan. Kennis van de HTML taal is ook aan te bevelen. Succes!
Het lijkt zo gemakkelijk met Frontpage, maar ik kwam nogal bedrogen uit.

Malicka

me eerste paginas maakte ik met geocities editor ofzo.
Toen heb ik lycos tripod

allebei totaal geen HTML codes voor nodig

toen keer frontpage.
toen had ik geen frontpage meer. Ben ik begonnen met kladblok. Dus heb de html kennis wel.
maar gewoon voor het gemak leek het me makkelijk. Iets overzichtelijker

Geplaatst door Rimsic
Wat is een aanrader?

Frontpage of Dreamweaver?
Beide opties kwalificeren niet om aan te raden, beide zijn hopeloos, de één iets erger dan de ander.

Maar ik zou eerder voor Dreamweaver gaan dan voor Frontpage. Dreamweaver doet iets minder vaag met je code dan dat Frontpage dat doet.

Maar een echte aanrader is door een goeie texteditor te gebruiken, persoonlijk ben ik een absolute fan van Editplus :)

Geplaatst door XP_PC
de pagina's die Frontpage maakt zijn niet de meeste efficiënte. Behalve dat Frontpage zijn copyright erin zet gaat het soms ook een beetje nutteloos met tags om waardoor je een troeppie krijgt.
Dit doet DW niet.

O nee?? Wat denk je dan van bij iedere regel er opnieuw de font-tag neer te zetten?:mad:

Nee, ik ben het met JPeetje eens: beide zijn niet echt geweldig, maar als je moet kiezen, ga dan voor DW. :thumb:

Geplaatst door the_dannyboy

O nee?? Wat denk je dan van bij iedere regel er opnieuw de font-tag neer te zetten?:mad:

Nee, ik ben het met JPeetje eens: beide zijn niet echt geweldig, maar als je moet kiezen, ga dan voor DW. :thumb:

Ik doelde op het copyright :).

En alsnog is DW netter met andere tags. Maar je hebt gelijk.

Maar voor de beginner/basic website is het wel handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan