frustratie: zonealarm blokkeert sabnzbd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik loop op dit moment amper me haren eruit te trekken.
ik heb op het forum van sabznbd gezeten met dit probleem en ook op het forum van zonealarm.
beide kunnen ze me niet vertellen waar het probleem ligt? :confused:

dus probeer ik het maar eens hier.

zonealarm en sabznbd mogen elkaar kennelijk niet zo.
zonealarm laat eigenlijk alles wel door met mijn toestemming.
ondanks ik zonealarm een opdracht geeft sabnzbd door te laten gooit hij sabnzbd alsnog op de blacklist.
zodra ik sabnzbd dan probeer te openen, dan gebeurt er gewoon helemaal niks.
enige wat ik krijg is deze venster: bWrsSX1.png, echter het log bestand staat niet in de des betreffende map.

ik heb altijd een tijdje comodo firewall gebruikt omdat zonealarm sabnzbd blokkeert.
echter vind ik comodo een niet zo'n betrouwbaar source (ik weet niet wat het is, het voelt gewoon niet goed aan).
heeft iemand voor mij een oplossing voor dit probleem?
Want ik ben een beetje door mijn oplossingen heen... :(

Laatst bewerkt:
Ik heb ZoneAlarm al jaren niet meer bekeken dus kan daar niet mee helpen. Misschien een idee om ZoneAlarm te vervangen door Online Armor? Daar weet ik wel alles van.

ja ik heb daar al eens naar gekeken.
echter heb ik wat onderzoek gedaan naar firewalls en zo goed kwam online armor ook weer niet uit de bus.
hij schijnt veelste veel door te laten in vergelijking met zonealarm.. zelfs comodo schijnt nog beter te zijn, en die heeft al een hoop cons.

Laatst bewerkt:
waarom wordt dat dan niet opgelost? :confused:
liggen die 2 elkaar gewoon niet ofzo?

ja ik heb daar al eens naar gekeken.
echter heb ik wat onderzoek gedaan naar firewalls en zo goed kwam online armor ook weer niet uit de bus.
hij schijnt veelste veel door te laten in vergelijking met zonealarm.. zelfs comodo schijnt nog beter te zijn, en die heeft al een hoop cons.

Dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig waarom Online Armor niet goed uit de bus kwam. Ik test het al jaren en het is een prima firewall. Ik vrees dat jouw onderzoek niet goed was...

nou ik ben eens goed gaan zoeken naar een alternatief voor zonealarm. en toen kwam online armor naar boven.
ik ben gewoon gaan zoeken naar; "online armor firewall reviews"

ik weet ongeveer wel wat erin en wat eruit gaat wat verkeer betreft dus ik kan online armor zelf wel even op de proef stellen.
Ik heb echter geen kennis met dit programma.
voor mij is het echt heel erg belangrijk dat ik zelf kan monitoren wat erin en wat eruit gaat wat verkeer betreft.
volgens een review blijkt online armor dat niet te kunnen.

Online Armor kan, net als elke andere firewall, bepaalde poorten & protocollen voor een bepaalde applicatie toestaan of blokkeren. Da's ook eigenlijk alles dat een firewall moet kunnen doen. Net als bij veel andere firewalls zijn er nog extra onderdelen aanwezig zoals de HIPS, Keyloggerdetectie en een optie om programma's met minder rechten te laten starten.

Bekijk de opties in Online Armor. Veel opties zijn standaard zo ingesteld dat er zo min mogelijk popups verschijnen. Wil je wel veel popups, dan zul je dit ook zelf zo moeten instellen.

ok dus die mogelijkheid is er dus wel?!
als jij zegt dat het programma minimaal de dingen kan die zonealarm ook kan, dan ga ik er eens even naar kijken

Laatst bewerkt:
ik zal daarvoor dan alleen wel even een nieuw topic openen ;)

En dan ook direct in het firewall gedeelte i.p.v. het antivirus gedeelte van dit forum? ;)

ow *facepalm* die had ik nog helemaal niet gezien joh.
zal ik doen dank je :thumb:

Online Armor is niet compatible met virtual box :confused:
ga ik dat wel gebruiken dan kan ik een bsod krijgen...
beetje raar als je het mij vraagt...
iMK4Erq.png

geen goed alternatief dus.

MegaByter,

Dat is niet de schuld van Online Armor. Het is de schuld van de makers van Virtual Box. Er zit een fout in in een van hun drivers (VBoxNetFlt) die voor problemen zorgt. Hier zie je nog meer programma's die daar last van hebben: https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=6&t=48044

Een oplossing is het verwijderen van Virtual Box en het dan opnieuw installeren zonder de network bridge, gebruik daarvoor in de plaats NAT.
Zie ook de FAQ hier: http://www.online-armor-firewall.nl/faq.html#compatible

Jazeker. NAT zal voor 99% van de Virtual Box gebruikers voldoende zijn.

Waarschijnlijk zal Virtual Box bij het deïnstalleren niet alles verwijderen.
Dan krijg je weer dezelfde melding van Online Armor te zien wanneer je Online Armor wilt installeren.

Ook hiervoor is een oplossing :)

Open regedit en zoek de registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VBoxNetFlt
Verwijder die hele registersleutel (die service wordt dan al niet meer gebruikt) en het probleem met het installeren van Online Armor is dan echt opgelost.

Mocht je toch nog een probleem ondervinden met sabnzbd in combinatie met Online Armor, dan installeer ik zabnzbd ook wel even. Gebruik zelf Newsbin Pro Om af en toe wat uit nieuwsgroepen te plukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan