FSB en Multiplier

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.I.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.I.

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Hallo,
ik heb zelf een amd athlon xp 1800 palomino core op een Gigabyte-7DXR deze heeft een maximale FSB van 150 en een Multiplier van 12.5 max. IK zag laatst dat je je snelheid kan berekenen door je FSBxMultiplier. ALs ik dan kijk kan ik maximaal 12.5x150=1875 Mhz. Stel dat ik een amd athlon 2100 of 2200 aanschaf deze werken volgens mij op 1770 en 1800 Mhz. Op welke multiplier en FSB werken deze dan? Kan ik dan bijv ook nog overclocken door bijv de FSB omhoog te schroeven? Of is 1875 de ultieme aantal MHZ van mijn mobo die deze aankan. Het is toch zo dat deze op een FSB van standaard 133mhz werkt. Dit snap ik niet helemaal.
Greetz
A.I.

je moederbord heeft een maximum aantal mHz waarop het stabiel kan draaien. De multiplier wordt door de processor bepaald. Daarom snap ik die maximale multiplier van 12,5 niet helemaal. Waar staat die?

de 2100+ (1733) en 2200+ (1800) werken allebei met 133 als fsb dus mp van 13 resp 13,5. Ze zijn standaard unlocked (=je kunt de multiplier veranderen) dus je kunt ze makkelijk overclocken.

Hallo,
bedankt voor de reply, ik snap het nu ongeveer die multiplier gaat steeds omhoog bij een snellere processor. DIe 12.5 staat in het boekje van mijn mobo. Bij CPU Freguency Override staat er auto tot 12.5 keer dit zal dus wel hoger kunnen bij een snellere processor.
Greetz
A.I.

het zou kunnen dat je inderdaad een max fsb hebt. ff de website van gigabyte checken. momentje....

Hallo,
die wil ik ook kopen die 2100 met de juiste stepping heb goeie koeling. Dus in principe zou ik 13x250=3250 mhz kunnen halen, staat ook in bios by the way tot 250, beter van.
thanks
Greetz
A.I.

Geplaatst door A.I.
Hallo,
die wil ik ook kopen die 2100 met de juiste stepping heb goeie koeling. Dus in principe zou ik 13x250=3250 mhz kunnen halen, staat ook in bios by the way tot 250, beter van.
thanks
Greetz
A.I.

Je FSB op 250? :eek: Veel succes.. :D

Jah dat zal denk ik niet lukken, het klopt toch dat je super goed geheugen moet hebben wanneer je een hogere FSB instelt, en de rest van je hardware die krijgt het dan toch ook moeilijk.
Greetz
A.I.

Geplaatst door BrEeZeR
Je FSB op 250? :eek: Veel succes.. :D
stikstofkoeling ofzo? :rolleyes::D

Ik heb wel een Epox 8rga zien draaien op 245 stabiel maar 250 ben ik nog nooit tegengekomen...

@A.I. die 250mHz haal je dus never nooit. Als je geen PCI-lock hebt al helemaal niet. Maar de multiplier kan hoger dan 13.

in deze review wordt 153 mHz stabiel gehaald. Maar tegenwoordig is er beter geheugen verkrijgbaar dus misschien kom je wat hoger.

Laatst bewerkt:
Hallo,
ik snap het nu helemaal thanks, eerst goed geheugen aanschaffen heb 1 bank van 256 ddr sdram is zo'n cheapbrand andere is volgens mij wel goed totaal 512, daarom kom ik denk ik ook niet hoger dan 144 FSB stable.
Greetz
A.I.

ramreepjes van 256mb klokken beter dan die van 512 mb. Aangezien je toch nooit de 166 haalt is PC2700 prima. Koop wel een A-merk (brand-on-brand)

Met een Abit NF7-S of een EPoX 8RDA3+ (recente revisie) moet een 250 MHz FSB wel lukken hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan