FSB tot welke snelheid ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred_3202

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Hallo,

Ik ben een nieuwe aanwinst tot het overclocken en vraag me af tot welke frequentie men de FSB kan laten gaan.??

Doordat ik een Pentium 4 heb en dus deze multip. locked is moet ik het via de FSB snelheid doen.

Momenteel draait deze op 145 Mhz. Is dit te veel ??
Ik heb mijn PCI op een fixed 33 mhz staan en ik heb geen AGP lock.

Kan iemand me tips geven over hoe ik misschien tot 2.5Ghz kan geraken?

specs:

Pentium 4 2.26 Ghz @ 2.46Ghz
Abit BG7
80 GB maxtor 7200 rpm
Creative Geforce 4 ti4400 128 MB
..........

Niemand kan je vertellen hoe hoog je kan gaan.
Dit hangt namelijk van een aantal faktoren af.
(o.a. geheugen videokaart.)
Ook is het van belang welke stepping de processor heeft.

Het is gewoon een kwestie van proberen.
Start de pc niet meer op, dan moet je de Bios resetten en je overklok een stapje terug doen.
Je kan ook nog de Vcore voltage verhogen om hem wat stabieler te krijgen.
Let op doe dit in kleine stapjes!!!!
Je kan met de voltage gauw te ver gaan.

Speelt het soort geheugen ook geen rol omdat deze dan ook overclock wordt samen met de AGP snelheid ???

Ik heb 512 DDRAM 333 mhz geheugen kan dit niet op een bepaald moment een bottleneck vormen bij het overclocken omdat wanneer ik de FSB overclock het geheugen recht evenredig omhoog gaat ( 1:1 ratio )?

Dus wanneer ik mijn pc overclock tot op 2.5 Ghz en de temp is onder de omstandigheden ok en pc is stabiel dan mag ik deze zo laten staan ?

Tot een FSB van 166 MHz vormt het geheugen alvast geen bottleneck.

En als PCI gelocked wordt, wordt AGP over het algemeen ook gelocked, welk moederbord?

Ja inderdaad ik ben er ook achter gekomen dat wanneer ik de PCI fixed set dan ook de AGP fixed blijft.

Dat wil dus zeggen dat ik de devices op PCI en AGP dus niet overclock wanneer ik de FSB snelheid aanpas niet???

Ik heb een Abit BG7 moederbord.

specs moederbord

Nog 1 klein vraagje:
Wanneer je pc over het algemeen goed draait is het dan nodig om om de zoveel maanden je BIOS te updaten of is het best dat je alles laat zoals het is?

Alvast heel erg bedankt voor de info

Inderdaad.

BIOS updaten moet je _nooit_ doen. Tenzij er echt een probleem is met je PC. Of tenzij dat nieuw BIOS nieuwe mogelijkheden bevat of bugs wegwerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan