FSiemens Amilo Pi 2530 valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadowNinja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallo,

Mijn Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530, vertoont na enige tijd kuren Toen ik deze laptop pas had gekocht had ik erg een enkele problemen mee (ongv. iets minder dan 1 jaar), maar 2 maanden geleden begonnen de kuren zich te vertonen. Als ik gewone applicaties opstart en gebruik, zoals: Firefox, Itunes, AVS DVD player enz., doet ie het nog prima. Maar zodra ik een game opstart (die gewoon makkelijk aan de reqs voldoet) valt de laptop binnen 5-10 minuten uit. Ik heb al diverse ervaringen gelezen en denk dan ook dat de oorzaak bij de thermische beveiliging ligt?? Mijn CPU temp. is meestal 65+ en tijdens het spelen van games 80-85 (en volgens mij is dat best wel hoog). Of kan het ook liggen aan mijn intensieve gebruik van de laptop (staat doordeweeks +5 uur aan en in het weekend +10 uur).
Maar mijn vraag is hoe moet ik dit oplossen?

mijn CPU temp tijdens normale applicaties:

mijn CPU temp tijdens het spelen van een game (prog gaf ook een waarschuwing dat mijn temp boven de 80 was):

WELKOM OP HELPMIJ

denk dat het tijd word om te kijken of ie van binnen nog wel stofvrij is.

durf je het zelf niet aan om hem los te maken laat dan een ander ervaren persoon er even naar kijken.

WELKOM OP HELPMIJ

denk dat het tijd word om te kijken of ie van binnen nog wel stofvrij is.

durf je het zelf niet aan om hem los te maken laat dan een ander ervaren persoon er even naar kijken.

Ok dankje, hoop dat het probleem dan is opgelost. Je hebt trouwens snel geantwoord:thumb::D

ben er wel 90%(of meer:D) zeker van dat dat je oorzaak is.Als veel stof inzit kan ie zijn warmte niet kwijt.en ga je belasten dan wordt ie nog warmer met gevolg een uitval.

snel??ach we doen ons best hier op Helpmij;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan