Fsopen werkt niet juist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo, ik draai een game server op een computer thuis voor de game minecraft.

Ik wou op een website die ik maak voor de game server een status check van de server weergeven. Naar want gegoogle kwam ik hier op uit :

PHP:
<?php
$host = "86.93.241.126";
$port = "25565";

$output = fsockopen($host, $port, $errno, $errstr, 2);  
if (!$output) {
   echo "De server is offline";
	} else {
  echo"De server is online";
fclose($output);}
?>

Echter geeft het script steeds aan dat de server offline is, terwijl deze online is en draait.

Wat kan er hier misgaan?

Ik las ergens op internet dat de server geen directe verbinding met Fsopen() toestaat, kan dit kloppen?

Ik weet het niet zeker, maar ik quote:

resource fsockopen ( string $hostname [, int $port = -1 [, int &$errno [, string &$errstr [, float $timeout = ini_get("default_socket_timeout") ]]]] )

de $port moet een int zijn, niet een string. Geen idee of PHP het niet autmatisch cast, maar je weet maar nooit. Misschien ook een idee om $errno en $errstr eens te echo'en.

Hartstikke bedankt, ik heb de code aangepast en er staat nu:

PHP:
$output = fsockopen($host, 25565, $errno, $errstr, 2);  
if (!$output) {
   echo "De server is offline";
	} else {
  echo"De server is online";
fclose($output);}
echo "<br /><br />";
echo $errno;
echo "<br /><br />";
echo $errstr;
?>

Ik heb het script nogmaals laten lopen en krijg er nu het volgende uit :

Code:
111

Connection refused

Wat is het verstandigste wat ik nu kan doen?

Heeft het er misschien mee te maken dat mijn server een white-list gebruikt zodat niet iedereen in game kan joinen?

Lijkt me wel. Hij retouneert de waarden van $errno en $errstr. Volgens mij komen deze waarden van de server.

nu ik krijg deze error op je site
Fatal error: require(): Failed opening required './../require_favicon.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /***/***/www/index.php on line 9

*ster heb ik weggelaten

en ik vroeg me af waarom /usr/share hier zie. is dat standaart installatie met path chown van je */www ?

nu ik krijg deze error op je site
Fatal error: require(): Failed opening required './../require_favicon.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /***/***/www/index.php on line 9

*ster heb ik weggelaten

en ik vroeg me af waarom /usr/share hier zie. is dat standaart installatie met path chown van je */www ?

/usr/share is normaal, en heeft verder geen effect op de werking van dit script.

Wat bedoel je nu? kenikvanabis?

het script staat op rikbeernink.nl/mc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan