fsx op drie monitors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is zeker mogelijk! Alleen moet hij dan natuurlijk wel (ruim) aan de eisen voldoen van FSX. Maar wil je met 3 monitoren gamen of met 2 en het scherm van je laptop?
Voor 50 euro kan je een DP naar 2 HDMI adapter krijgen, naar 3 is een stuk duurder. Naar 3 DVI kan ik vinden voor >100$, dus in Nederland iets van 100 euro. Maar zou je het typenummer van je laptop willen geven, en bovenstaande vraag willen beantwoorden?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
nou in principe het liefst van mijn laptop naar 3 beeldschermen, wat ik eerder al heb uitgelegd, maar als dit duurder dan 100 euro word dan gewoon het goedkoopste
typenummer is:

AS3810T-354G32nss

Hier lees ik dat je laptop geen DP heeft, maar HDMI en VGA. Klopt dat of is dit de verkeerde laptop?

Dan is de enige mogelijkheid een andere pc of een TripleHead2Go, maar die is >290 euro. De keus is aan jou...

dan ga ik denk ik toch voor een andere pc, aangezien ik fsx dan ook in de hoogste instellingen kan afspelen, welke computer beveel je aan, die niet duurder dan ong 300 euro is?

Tsja, voor 300 euro kom je niet ver met een computer als daar ook nog assemblage, Windows, toetsenbord en muis bij inzitten. Maar ik zal het proberen! (moeten er eigenlijk wel Windows, toetsenbord en muis bij?)

Ken je niet iemand in je buurt die hem voor je in elkaar kan zetten? Dat scheelt namelijk weer >50 euro...
En ik las ook dat je het later op 5 monitoren (welke? Syncmaster J kan ik niets op vinden...) wilde doen? Dat gaat aardig wat videogeheugen kosten...

Systeempje:
- moederbord
- kast1 of kast2
- 8GB RAM
- processor

Er moeten nog een voeding en een videokaart bij. Ook een dvd-speler en een harde schijf?

Laatst bewerkt:
nou, in principe hoef ik er alleen fsx op af te spelen, en dan op de hoogste instellingen, wat heb ik dan op z'n minst nodig?

Volgens mij zit je hier dan al mee op een minimum. Maar heb je zelf een Windows cd, toetsenbord, muis, harde schijf, dvd-speler? Of moet dat er allemaal bij? En je zei eerder dat je later op 5 beeldschermen wilde doen. Daar moet ik dan ook rekening mee houden. Weet je iemand die de computer voor je in elkaar kan zetten? Dat scheelt namelijk weer >50 euro...

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

AndreaZzZ

nou, ik moet ook een usb input hebben, om het spel af te spelen, en om mijn stuur en gashendel in te pluggen. maar als ik een externe harde schijf aansluit met fsx, kan ik hem dan afspelen, of moet er ook een harde schijf in de computer om het spel op te installeren?
en ik zou niemand weten in mijn omgeving die de computer in elkaar zou kunnen zetten, zijn hier ook winkels of bedrijfjes voor?

Mmm, dat wordt niet zo praktisch... Ik denk dat ik er dan een harde schijf en een dvd-speler bij doe. USB poorten zitten op het moederbord en 2 aan de voorkant. Ik begrijp dat je zelf geen Windows CD hebt? Ben je een student, dan kan je via een website voor 18 euro een Windows CD krijgen. Anders loopt het tegen de 80 euro...
Tsja, het in elkaar zetten zou je zelf ook moeten kunnen, het is alleen een paar stekkertjes erin steken en klaar. Als je dat niet wilt gokken, is het goedkoopste 50 euro...
Ik zou het ook wel willen doen, maar dat is niet praktisch i.v.m. garantie e.d. Voor harde schijf en dvd-speler moet je er zo'n 50-60 euro bij optellen.

ok. ik ben een student, dus windows moet wel lukken. als je echt zegt dat een pc in elkaar zetten zo makkelijk is dan zou ik het zelf ook wel willen proberen, maar altijd als ik in een computer kijk zie ik allemaal draadjes e.d en ik heb er geen verstand van hoe ik dat moet aansluiten. weet je misschien een site die stap voor stap uitlegt hoe je een pc in elkaar zet?

Voor Windows kan je bij SurfSpot terecht (maar je kan het ook volledig gratis krijgen ;) ).
Hier staat een goede handleiding voor het in elkaar zetten van een pc. Er staat dat je een anti-statische armband moet hebben, maar met een paar latex handschoenen zit je net zo goed.
Deze harde schijf kan je nemen, en deze dvd-speler.
Maar voordat je kan bestellen moet ik nog wel weten of je in de toekomst meer dan 3 monitoren wil hebben. Anders moet er nog steeds een oplossing worden verzonnen/videokaart worden uitgezocht. En wat voor aansluitingen hebben de monitoren + welke resolutie?

Laatst bewerkt:
nou, ik heb nog geen monitoren uitgezocht, dat met die samsung syncmasters heb ik toch niet gedaan.
ik zou toch in de toekomst wel graag meer dan 3 monitoren willen.
moet ik niet ook nog voeding erbij hebben, of zit dit standaard bij de kast?

en je weet zeker dat ik met deze onderdelen fsx op de hoogste instellingen zonder haperingen kan afspelen?
(anders is het voor mij niet de moeite om een computer te bouwen.)

Je hebt gelijk dat de voeding en videokaart er nog bij moeten. De vraag is alleen hoeveel monitoren je in totaal wil hebben. Als dat er meer dan 5 zijn, moet daar van tevoren rekening mee gehouden worden. Ik heb hier een 6850 (lijkt me een beetje overkill voor FSX) met 2x DVI, 1x HDMI en 1x DP. Op die DP kan je een adapter aansluiten voor 2x HDMI (kost wel +- 50 euro). Waarschijnlijk zijn er ook goedkopere kaarten die dit ook hebben.

Maar welke resolutie wil je spelen (resolutie per monitor)? Full HD? 1400x940?

nou, de gouden middenweg, niet te duur en wel goede kwaliteit, waar heb jij goede ervaringen mee en wat beveel je aan?
is dit misschien een goede videokaart:
Sapphire HD6570 2048 MB, en kun je mij even de link van de andere videokaart geven?
in principe hoef ik niet meer dan 5 monitoren, maar dat zou wel mooi zijn. kun je mij anders wat prijzen geven (eentje die meer dan 5 monitoren aankan en eentje die er 5 of minder aankan)

Het probleem is dat die kaart maar 3 uitgangen heeft, en geen Displayport. Je hebt DisplayPort nodig voor EyeFinity. Het probleem is een beetje dat alle kaarten onder de 100 euro maar 3 beeldschermen aan kunnen sturen. En aangezien je in de toekomst 5 beeldschermen wil, zal er iets op verzonnen moeten worden. Een andere mogelijkheid is dat je een iets duurdere kaart koopt en daarbij een DP> 2 HDMI adapter. Dan kan je in totaal 5 monitoren EyeFinity draaien (die adapter heb je dan wel nodig, anders werkt EyeFinity niet...)
Ik ben al een uur of wat aan het zoeken, en ik kan eigenlijk nergens een fatsoenlijke kaart vinden onder de 100 euro. Ik probeer ook te zoeken of het mogelijk is om de uitgangen van je moederbord te combineren met die van je graka.

Als je nog niet weet welke monitoren je wilt hebben, kan je er ook voor kiezen monitoren te kopen met DisplayPort in- en uitgang. Door middel van Daisy Chaining koppel je 1 monitor aan je GPU, de rest koppel je aan de buur-monitor. Deze zijn alleen wel duur...

Nog even als toevoeging: Windows kan je gratis downloaden met torrents. Dit is alleen ILLEGAAL. Je hebt er geen voordelen (naar mijn idee ook geen nadelen) aan, op die 18 euro na, die je als student kwijt bent via SurfSpot.

Zou je misschien een nieuw topic willen openen voor dat aspect met die 5 beeldschermen? Ik kom er niet uit, en anderen waarschijnlijk wel ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan