FSX wil niet opstarten - MSXML4 SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Als ik Microsoft Flight Simulator X wil opstarten krijg ik de melding dat MSXML4 SP2 niet geïnstalleerd is.

Dit is sinds ik FSX heb gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb op internet verschillende tips gevonden en geprobeerd, maar dat resulteerde erin dat ik niet meer het internet op kon (zal wel iets verkeerd gedaan hebben), toen ik dat probeerde op te lossen deed m'n PC niets meer (toen heb ik zeker iets verkeerd gedaan). Nu heb ik een kersverse installatie van Win7, dan moet het toch lukken zou je denken, want het werkte vorige keer ook. Niet dus...

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
 
Gegeven de grootte van de update (97 MB), lijkt het me dat het voldoende moet zijn om de update te installeren die hier staat.

Succes,

Tijs.
 
Het mocht helaas niet baten. Hoewel ik blij ben dat ik het nu weer lekker up-to-date heb, wilde FSX nog steeds niet starten.

Ik heb echter wel een oplossing gevonden, voor anderen die dit probleem misschien ook hebben, het vervangen van msxml4.manifest in je main FSX map door het bestand dat je hier kunt downloaden: http://www.mediafire.com/?2t1jbgmlrbz .

Daarmee was het bij mij opgelost. De msxml4.manifest file, bevatte bij mij helemaal geen inhoud, en de replacement werkt perfect.

Bedankt voor de moeite Tijs!
 
Graag gedaan! :)

Ikzelf heb ondertussen (maanden geleden, zie hier) de SP3 versie geïnstalleerd vanaf deze webpagina. Vreemd genoeg staan Vista en Windows 2008 wel genoemd als ondersteund op die pagina, maar niet Windows 7. Ik kan me niet voorstellen dat deze update niet installeerbaar zou zijn voor Windows 7...

Bestandsversie van mijn msxml4.dll (de SP3 versie dus) is: 4.30.2107.0

Graag de vraag nog op opgelost zetten, via het klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina.

Tijs.
 
Ah, ik ga het voorlopig maar niet proberen, tenzij iemand hier kan bevestigen dat het werkt in combinatie met FSX.

Nogmaals bedankt en ik zal 'm inderdaad even op opgelost zetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan