ftd/newsleecher

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
we hebben newsleecher opgestart, en gelijk met ftd-programma, maar het zoeken duurt erg lang, en kan vaak niets vinden. dit wordt met de provider chello gebruikt. wat kan hier het probleem van zijn.

Laatst bewerkt:
:) Iets meer info is wel gewenst, FTD staat los van je newsleecher, met FTD kan je zien wat er beschikbaar is en met je newsleecher download je je bestanden, maar vooraf gegaan door het gebruik van een nzb bestand of door de headers op te halen in je newsleecher.

Ik probeer bestanden vanaf FTDv3 te downloaden via newsleecher. dit gaat via de provider chello.

Laatst bewerkt:
Bij mij is nog steeds niet duidelijk wat nu precies het probleem is, dus ik gok maar tussen wat dingen die allemaal mis kunnen gaan.

-Misschien probeer je dingen te downloaden die niet meer op de chello news servers staan, chello heeft een hele korte retentie van nog geen 24 uur, dat betekent dus dat de bestanden er nog geen dag op staan.
Chello staat dan ook bekend als een slechte news server.

-Misschien probeer je iets te downloaden wat nog helemaal niet gepost is, dus je hebt naar een aankondiging gekeken in FTD maar wat fysiek nog niet geupload is.
Kijk hiervoor naar de symbolen voor de post titels:
een groen vinkje = titel is gepost
een groen pijltje = titel wordt nu gepost maar staat er dus nog niet volledig op
een sterretje = titel wordt binnenkort gepost
een geel S teken = titel is zogenaamd 'gespot' dus is gezien in een bepaalde groep
een rood kruis = titel is al een tijdje geleden gepost en er wordt geen ondersteuning meer verleend qua Par of repost bestanden

mijn vrienden hebben dit namelijk op planet staan, hierbij geen problemen. alleen chello doet dus niet mee!!!

zijn er nog mensen die ervaring met chello hebben, voor het gebruiken van newsleecher op de chello provider.

Wat hebben die mensen op planet staan en waar doet chello niet aan mee?

Geplaatst door humpe
mijn vrienden hebben dit namelijk op planet staan, hierbij geen problemen. alleen chello doet dus niet mee!!!

zijn er nog mensen die ervaring met chello hebben, voor het gebruiken van newsleecher op de chello provider.

zoals paintje al aangeeft heeft chello een erg korte retentie tijd soms nog geen 24 uur planet daarin tegen heeft meestal een retentie tijd van 4 dagen of meer.
Dus ja het zou best kunnen dat vrienden van jou bij planet nog vanalles kunnen downloaden terwijl het al niet meer op de server van chello staat.

Kijk hier op het FTD forum over de slechte ervaringen van chello gebruikers http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=15636&page=68&pp=15

Je moet overigens wel geregistreerd zijn om op het FTD forum te kunnen kijken maar dat ben je vast wel.

Zoals ik al zei, chello staat erom bekend een slechte news server te hebben, wil je echt serieus gaan downloaden uit de news servers kun je overwegen om te switchen naar een andere provider met wel een goede news server of een pay server te nemen, deze zijn er al voor zo'n 6 € per maand.
Ikzelf heb een XS4ALL abbonement maar ook de newsservers van hun is niet fantastisch vandaar dat ik ernaast een abbonement voor de news server bij Tweaknews heb genomen, ze hebben momenteel een aardige aanbieding, http://www.tweaknews.nl/

Geplaatst door Paintje
Ikzelf heb een XS4ALL abbonement maar ook de newsservers van hun is niet fantastisch

Owwww heb zelf ook xs4all maar via newszilla slurp ik toch gemiddeld zijn 100 GB per maand naar binnen ;) dus slechte server neeuuu dat zeker niet alleen jammer dat ze sommige groepen niet voeren. ( niet meer )

Ik had altijd veel incompleets en vind de snelheid te laag bij XS4ALL, ook de DVD groepen hebben ze niet, of nu wel?

Geplaatst door Paintje
Ik had altijd veel incompleets en vind de snelheid te laag bij XS4ALL, ook de DVD groepen hebben ze niet, of nu wel?

gemiddeld 99% compleet de rest lukt wel met par.

de snelheid nu gemiddeld 350 Kb

uhhh nee dvd groepen niet maar ach de meeste dvd komen wel binnen via ftn groep.

Ik wist niet dat het zo kort was van chello. Ik zou ook wel om willen switchen, maar wat zou dan de voorkeuren zijn? En een newsserver die niet zo heel erg duur is en toch goed.

Bedankt, ik ga die site eens door kijken.

:) Ja hoor dit staat los van welke provider je voor je internet verbinbing hebt.

Ik ben er zelf nog steeds niet uit, ik heb chello classic als provider en ik ben qua serves niet echt te vreden over hun severs, nu zit ik met het probleem van wat is nu een goede provider, ook met het downloden van nieuwsgroepen.
Ik heb chello classic.

Laatst bewerkt:
Op http://www.internetten.nl/ kun je kijken en vergelijken qua prijs en snelheid, vul aan de rechterkant je postcode in.

Een provider die gelijk een goede news server erbij heeft, geen idee eigelijk :confused: ze mankeren allemaal wel wat, of qua snelheid, retentie of incomplete bestanden.
Vandaar dat een pay-server zoals tweaknews vaak interesant is om ernaast te nemen.

Ik heb hier chello plus en heb een abo bij eweka en usenetserver.
Dit zijn allebei payservers en werken perfect met chello.
Usenetserver had ik al en ben aan het testen met eweka hier, loopt lekker snel en veel compleet daar dus weinig pars te gebruiken.
Mijn ervaring is wel dat postings ouder dan 10 dagen niet altijd te downloaden zijn ook al beweren ze van wel.
Deze kan ik dan ophalen met usenetserver.
Kortom gezegd chello in combinatie met een payserver gaat perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan