[FTP] Achter router winxp (Bulletproof)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrKoFFie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Ik probeer nu al een aantal dagen mijn ftp-server( bulletproof) werkend te krijgen. Ik heb deze draaien op een windows XP machine waar de firewall op uitgeschakeld is en geen andere software aanwezig is om eventueel poorten te kunnen blokkeren. De FTP server werkt lokaal wel en kan dus gewoon inloggen.

Om op het internet te komen heb ik een sweex router waar ik een aantal instelling heb gezet
instellingen router

Zoals je ziet heb ik dus al een aantal poorten open gezet. Of het allemaal goed is weet ik niet? Dat is dus mijn vraag

Niemand vanaf buiten mijn netwerk kan mijn ftp-server benaderen. Ik heb alwel een portscan vanaf het internet gedaan en deze gaf aan dat poort 21 wel open stond en er een programma staat te luisteren. Dit krijg ik dan ook te zien in mijn logfile van bulletproof. Zodra ik dan mijn adres van de ftp-server aan iemand anders geef ftp://test:test@ip-adres-server komt deze persoon er niet in en krijg ik niks in mijn log-file te zien!

ik zal straks eens bij mij kijken daar werkt het wel
ik ben nu niet thuis dus nog even geduld

Geplaatst door Hannes1959
ik zal straks eens bij mij kijken daar werkt het wel
ik ben nu niet thuis dus nog even geduld

Mijn dank is groot..

[extra info]
Ik heb trouwens ook al andere poorten geprobeer dan 21. Poort 8000 b.v. omdat ik vermoeden had dat 21 misschien door ISP geblocked zou zijn. Maar was dus ook niet het geval.
[/extra info]

Ik heb dit probleem ook gehad dat ftp server niet lukte. Uiteindelijk heb ik een aantal poorten opengezet en nog een aantal dingen in mn router veranderd die hiervoor nodig waren (volgens een handleiding die ik op internet had gevonden) en toen werkte het. Ik had er wel een programma bij die van je server een adres maakte, dus ipv alleen cijfers gewoon letters, bv robbert.myftp.org ofzo werd het dan.

Geplaatst door Robbert1978
Ik heb dit probleem ook gehad dat ftp server niet lukte. Uiteindelijk heb ik een aantal poorten opengezet en nog een aantal dingen in mn router veranderd die hiervoor nodig waren (volgens een handleiding die ik op internet had gevonden) en toen werkte het. Ik had er wel een programma bij die van je server een adres maakte, dus ipv alleen cijfers gewoon letters, bv robbert.myftp.org ofzo werd het dan.

poort 20: FTP data
poort 21: FTP connectie

Zo was het toch?
Ik heb trouwens ook een http server draaien maar die kan ik ook niet benaderen. Poort 80 staat dus ook open maar kan ook niet benaderd worden :(

Snap er echt niks meer van :confused:

ipadres

heb je in de router bij virtual server jou locale ipadres
192.168.0.??? daar poort 21 opengezet zoniet moet je dit doen, welke ftp progje gebruik je hiervoor ik gebruik hier bpftpserver

Re: ipadres

Geplaatst door Hannes1959
heb je in de router bij virtual server jou locale ipadres
192.168.0.??? daar poort 21 opengezet zoniet moet je dit doen, welke ftp progje gebruik je hiervoor ik gebruik hier bpftpserver

Khad er een mooi jpg bestand als url bij gegegooid bij openingspost daarin kan je al zien dat ik dat dus ingesteld had :)

[update]
Net op pc van mijn ouders ftp opgezet en daar werkt het nu dus wel!! PC van me ouders is vanaf internet te bereiken. Komt er opneer dan mijn XP gewoon brak is of ik ergens een nog zo'n lekkere beveiliging heb zitten die me poorten dicht knalt. Zag net dat ik opeens niet meer kon pingen naar mijn eigen pc .... zucht :mad:
[/update]

poort 20 is zover ik weet helemaal niet nodig

Dus kijk even na of 192.168.2.100 inderdaad je IP is van de pc waar de ftp server op draait (star-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig) En verander die 20 in 21 op de tweede regel en zet dan bij de tweede regel ook UDP aan.

Re: Re: ipadres

Geplaatst door MrKoFFie

Khad er een mooi jpg bestand als url bij gegegooid bij openingspost daarin kan je al zien dat ik dat dus ingesteld had :)

[update]
Net op pc van mijn ouders ftp opgezet en daar werkt het nu dus wel!! PC van me ouders is vanaf internet te bereiken. Komt er opneer dan mijn XP gewoon brak is of ik ergens een nog zo'n lekkere beveiliging heb zitten die me poorten dicht knalt. Zag net dat ik opeens niet meer kon pingen naar mijn eigen pc .... zucht :mad:
[/update]

staat de XP firewall aan ???
Configuratierscherm-->netwerkverbindingen--> Rechter knop op lan verbinding Eigenschappen --> geanvanceerd --> vinkje weg ..

Re: Re: Re: ipadres

Geplaatst door Arjan99

staat de XP firewall aan ???
Configuratierscherm-->netwerkverbindingen--> Rechter knop op lan verbinding Eigenschappen --> geanvanceerd --> vinkje weg ..

lees in openingspost :rolleyes:

Ik probeer nu al een aantal dagen mijn ftp-server( bulletproof) werkend te krijgen. Ik heb deze draaien op een windows XP machine waar de firewall op uitgeschakeld is en geen andere software aanwezig is om eventueel poorten te kunnen blokkeren. De FTP server werkt lokaal wel en kan dus gewoon inloggen.

GEVONDEN!

dacht dus alles aan firewall uit hebben te staan. Blijkt mijn cheap-ass virusscanner van pc-cillin dus ook een ingebakken firewall te hebben!! Zucht, en laak dan alles gecontroleerd hebben behalve die :confused:

Somg heb je van die dagen he :D

Bedankt voor de hulp iig!! :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan