ftp batch %date%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee123

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
65
Ola!

Ik heb een batch bestand met daarin wat command lines om een zip bestand aan te maken met als titel de huidige datum (=> "%date".zip).
Vervolgens wil ik dit bestand uploaden via ftp. Dus ik heb aan het eind van het batch bestand de volgende regel opgenomen:
PHP:
ftp -n -s:connect.txt

Het connect.txt ziet er zo uit:
PHP:
open ftp.XXX.XXX.XXX.nl
user XXX XXX
type binary
put "%date%.zip"
quit

Alles werkt totdat ik met put "%date%.zip" probeer het bestand te uploaden*. Het ftp-programma kent dit commando niet en kan dus het bestand niet vinden. Iemand een idee wat ik hier in moet vullen om er voor te zorgen dat ie wel dat bestand kan vinden en uploaden?

* Als ik gewoon daar neerzet: put 12-02-2012.zip dan werkt het wel. Dus het probleem zit echt in 'het vinden' van het bestand.

Tnx alvast!
 
Laatst bewerkt:
Nogal simpel: FTP kent de %date% variabele niet.
Wat je kunt proberen is het volgende, namelijk dynamisch een ftp-commando-bestand laten maken en die dan gebruiken,
Code:
ECHO open ftp.[COLOR="#FF0000"]XXX.XXX.XXX[/COLOR].nl > connect_vandaag.txt
ECHO user [COLOR="#FF0000"]XXX XXX[/COLOR] >> connect_vandaag.txt
ECHO type binary >> connect_vandaag.txt
ECHO put "%date%.zip" >> connect_vandaag.txt
ECHO quit >> connect_vandaag.txt
ftp -n -s:connect_vandaag.txt

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@TheKnight: Ik richt me alleen op wat de topic-starter al in zijn originele posting had staan qua commando's die hij via FTP verwerkt wil hebben. Voor hetzelfde geld is er een ftp-site waar geen wachtwoorden nodig zijn, alleen een gebruikersnaam.

Tijs.
 
@ Tijs: Dank voor je inhoudelijke reactie! Alleen begrijp ik niet precies wat je bedoelt... Moet ik die veranderingen doen in het connect.txt bestand? Of moet ik in connect.txt weer een verwijzing naar een ander txt-bestand (in jouw uitleg 'vandaag_connect.txt) maken?

Als het makkelijker is om iets van put *.zip of put *.* in connect.txt op te nemen, en te zorgen dat het ftp-programma dit begrijpt, dan kan is dat ook ok. Dan maak ik gewoon iets van een temp folder waar ik dat bestand met [datum].zip naar toe kopieer en na het ftp'en delete ik dan dat bestand weer uit die temp folder. Iets omslachtiger, maar werkt ook :)

@ TheKnight: zoals ik in mijn beginpost al aangaf: alles werkt prima (dus ook wachtwoorden en gebruikersnaam), behalve dus het FTP-commando om het zip-bestand te uploaden.
 
Tijs bedoeld dat je een batchbestand moet maken met als inhoud datgene wat hij schreef.
Als je die uitvoert heb je een bestandje met de connect_vandaag.txt waarin tevens de echte naam van het te verzenden bestandje staat.
Dan doe je je eigen FTP commando:
ftp -n -s:connect_vandaag.txt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan