FTP beveiliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter PE32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PE32

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Hallo allemaal,

Net keek ik in mijn downloads-map die op de server staat waar normaal 1 bestand zich bevindt, maar tot mijn verbazing bleek dit bestand weg te zijn! Ik denk dat iemand deze heeft verwijderd, al heb ik toch echt de rechten beperkt op de mappen van de servers. Verder staat directory browing op "uit" door middel van .htacces.

Weet iemand hoe dit bestand zomaar verwijderd kan zijn en een oplossing hiervoor?

Dit heeft weinig met SQL/MySQL te maken :) om die reden verplaatst naar FTP

Heb je de logs van je server al nagekeken?

oeps.. :P

Nee de logs voor me website staan uit.

Dan gaat het lastig worden om te achterhalen waardoor het verwijderd is vermoed ik

Oke, maar ondanks we dan niet weten waardoor het verwijderd is, zijn er dan nog mogenlijkheden om dit in de toekomst te voorkomen, zoals extra maatregelen en dergelijke?

Als directory-listing uit staat en de FTP-gebruiker geen rechten heeft om het bestand te kunnen verwijderen dan is het vreemd dat hij verwijderd is.
Dan lijkt het er op dat hij door een andere gebruiker verwijderd is welke wel voldoende rechten heeft.

Wellicht kun je bij je hostingpartij informeren of ze iets er over terug kunnen vinden in hun logs.

Oke zal ik doen. Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan