Ftp Connect error

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakker44

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Ik kom niet in verbinding met thuigehoste server met ftp:
Hij zegd dat hij welkomsbericht gaat opvragen en veder komt ie niet:
SCREEN:
niceas.png

Iemand Hulp?

Zo te zien probeer je vanaf buiten je eigen netwerk je ftp server te bereiken. Heb je al poort 20/21 geforward in je router? Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.

Je zou eens moeten proberen op een andere computer in je eigen netwerk, het netwerk waar de ftpserver ook in online staat, de ftp server te benaderen met als IP-adres het lokale IP-adres van de server.
(kun je achterhalen door Start > Uitvoeren > CMD [enter] > ipconfig [enter]).
Lijkt vaak op iets als 192.168.1.5 of 10.0.0.10 of iets dergelijks..
Je gebruikt nu namelijk het 'externe' IP adres. Als je daarmee probeert je server te bereiken gebeurt dit vanaf buitenaf en zal je toch echt die poorten moeten forwarden in je router.

Laatst bewerkt:
Kleine aantekening bij het verhaal van Laurens1:
Je kunt niet vanaf je thuisnetwerk een verbinding maken met een ftp-/web-/game-/server op datzelfde thuisnetwerk via je Internet ip-adres. Dit onafhankelijk of je wel of niet portforwarding goed hebt staan.
[Wel op je lokale ip-adres (192.168.x.x of 10.x.x.x etc.)]

En vanaf Internet moeten poorten zijn geforward en je moet op je evt. aanwezige firewall-programmatuur (Windows Firewall en anderen) ervoor zorgen dat verbindingen toegestaan zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zeg ik dan dat hij dat wel moet doen?
Je zou eens moeten proberen op een andere computer in je eigen netwerk, het netwerk waar de ftpserver ook in online staat, de ftp server te benaderen met als IP-adres het lokale IP-adres van de server

[Offtopic]
Het kan wel hoor. Als je bijvoorbeeld een apache of wat dan ook server hebt staan op 192.168.1.100
Je zit op een laptop op 192.168.1.105
Je internet ip is 85.100.50.100
Je hebt in je router portforwarding goed staan, in geval van een Apache server dus poort 80 TCP forwarding naar 192.168.1.100, kun je gewoon vanaf je laptop op 192.168.1.105 in je browser http://85.100.50.100 benaderen.
Dat zal hetzelfde resultaat geven als dat je http://192.168.1.100 benaderd, maar dan een lagere snelheid ofcourse.
[Offtopic]
Of ik begrijp je verkeerd:)

Laatst bewerkt:
@Laurens1: Je hebt mij goed begrepen, maar je beweert dat ik ongelijk heb.
Dat is je goed recht. Ik blijf echter bij wat ik geschreven had.
Enige manier die ik gezien heb die werkt is het gebruik van een 'trucje', namelijk NAT loopback, zoals beschreven op pagina 425 van deze handleiding
Hierbij onderschept de router je pogingen om eerst 'naar buiten' (=publiek ip-adres) en dan weer 'naar binnen' te gaan (via portforwarding naar 'private ip-adres' van de server), en buigt het om naar rechtstreeks contact met het het private ip-adres van de server ipv. via de WAN/Internet interface.
Misschien interessant leesvoer.
Deze optie is niet in thuisrouters beschikbaar, maar alleen in professionele routers.

Mijn vorige posting was om nog eens te benadrukken dat hij NIET vanaf zijn thuisnetwerk een ftp-sessie moest gaan proberen met het publieke ip-adres van zijn router. Het is dus een aantekening/toevoeging/verduidelijking op wat ik meende dat jij doorgaf in jouw eerste posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
[Offtopic]
Oke interessant,
Ik heb hier in ieder geval wel een aantal servers (FTP, Apache en MYSQL en dat soort ongein) in het netwerk staan, als ik mijn goed ingestelde port forwarding (Linksys/Cisco E2000) uitschakel kan ik vanaf een laptop in hetzelfde netwerk niet meer de servers op via mijn Internet-IP-adres. Dit kan dan nog steeds wel met een lokaal IP adres van de servers. Zodra ik die port forwarding weer aanzet en vanaf een laptop in het netwerk mijn servers probeer te bereiken via mijn Internet-IP kan dat wel weer gewoon..
Omdat ik dit hier zelf aan de hand heb 'sprak ik je tegen' ;) :)
[/Offtopic]

Laurens1: Da's dan een mooie, geavanceerde router! De eerste thuisrouter die ik tegenkom die dat wel kan! :D

@topic-starter: In ieder geval: Beste het te (laten) testen vanaf een pc van een vriend of zo (dus iemand van buiten je thuisnetwerk).
De kans dat je het zelf kunt testen (zoals Laurens1 blijkbaar wel kan) via het publieke ip-adres is niet groot (zie mijn verhaal van eerder).

Tijs.

Hij werkt eigenlijk allang weer.
Sorry dat k niks zij De Firewall Blockte hem.

Fijn dat mijn tip over firewall-instellingen je verder geholpen heeft. Bedankt voor je terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan