ftp download knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo,

Ik wil graag op mijn site grotere bestanden plaatsen dan wat mijn host toestaat, toen kwam ik op het idee om via de router een ftp server te hosten en daar die grote bestanden op te plaatsen zodat je vanaf de site met een knop die bestanden kan downloaden.

de inlog naam van de ftp server is: anonymous
het wachtwoord is nu test
en het ip is: 77.160.165.173

ik kwam op deze code uit: <A HREF="ftp://gebruiker:wachtwoord@ftp.domein.nl/pub/">Download bestand(en)</A>
maar die werkte niet, weet iemand wat ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Dat klopt, die werkt niet. <a href="ftp://gebruiker@ftp.domein.nl/pub/">Download bestand(en)</a> is de goede. Waarom gebruik je een wachtwoord voor een anonymous? Dat is nergens voor nodig. Dit is de door jou gebruikte href: <A HREF="ftp://gebruiker:wachtwoord@ftp.domein.nl/pub/">Download bestand(en)</A>. De dikke letters zijn fout. Ik som ze nu allemaal even op:

# Hoofdletters zijn sinds een paar HTML versies terug verboden!

# Geen wachtwoord gebruiken

# Waarom zet je er ftp.* voor als je het FTP protocol gebruikt. Lijkt me dubbelop(ftp://)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Veel succes

Ik zou dat IP adres trouwens niet laten staan, iedereen kan nu zo bij je bestanden. Zorg ook dat de anonymous gebruiker alleen leesrechten heeft en geen schrijf/wijzig rechten, anders kan iedereen die je site bezoekt de boel wissen.

bedankt het is nu gelukt, ik kan niks aan de naam of rechten veranderen. ik heb het wachtwoord eraf gehaald. omdat de ftp server op de router draait heb ik niet erg veel mogelijkheden. en me ouders werden niet zo blij toen ik zei dat ik een cod4/minecraft/ftp/windows home server wou plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan