ftp en email

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpelman

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Hallo,

Ik heb webruimte gekocht en moet er nog een website op maken.
Nu kan ik als het goed is wel mijn email instellen.
Ik heb inlog voor ftp maar loop helemaal vast, weet niet wat ik moet doen.

Wat ik wil is:

Mijn email account op oulook zetten. Heb ik dus naast gebruikersnaam en wachtwoord ook de pop3 en smtp voor nodig..
En ik wil de email zo instellen dat ik bijv. mijn voornaam voor het apestaartje kan plaatsen en dat alle overige berichten die naar alle NA het apestaartje worden gezonden verdwijnen.
Is dat niet iets met catch all?

Je ziet, ik ben geen computerwonder..

Hopelijk kan iemand me helpen...

Vriendelijke groet,

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met 'Ik heb webruimte gekocht'? Heb je een domeinnaam gekocht of ben je geabonneerd op een hostingpakket? (of beide natuurlijk).

Met een domeinnaam alleen kun je niet zoveel. Als je een hostingpakket hebt met POP3 email (redelijk standaard) dan kun je vaak via een soort Controle Paneel (via een website) zelf emailaccounts aanmaken. Als je als domeinnaam bijvoorbeeld "123.com" hebt, dan kun je dus het emailaccount "piet@123.com" aanmaken. Dit account kun je vervolgens in Outlook opnemen zodat je vanuit Outlook je mail kan checken en versturen.

Dit gebeurt allemaal zonder FTP! FTP wordt normaliter alleen gebruikt voor websites e.d., maar niet voor emailaccounts.

Kun je hier wat mee? Succes in ieder geval.

P.S. Ik zit bij SoHosted.com en dat vind ik een behoorlijk goed én goedkoop hostingsbedrijf, mocht je er nog één zoeken. En nee, ik werk er niet en heb er geen aandelen van! :D

Overigens kun je in dat controle paneel van het hostingsbedrijf idd ook een 'catch all' emailadres/-account instellen. Was ik vergeten te zeggen... :confused:

mijndomein

Dank je voor je snelle reactie.

Ik heb het meest uitgebreide pakket bij Mijndomein.
Daar zit ook email bij zeg maar..

Ik zal eens proberen in te loggen en kijken of of daar iets in kan stellen..

Maar ik vind geen smtp of pop3 waarden terug om daarmee outlook in te stellen..

Ik ga even rondsnuffelen.

Zeer bedankt!!

Wim

Ik zie op hun website dat je sowieso POP3 toegang hebt tot je email (nodig voor Outlook). Dus het is mogelijk! :thumb: Voor de instellingen in Outlook:
Code:
De volgende gegevens moeten worden ingesteld in Outlook:

Gebruikersnaam: Dit is het emailadres dat u heeft aangemaakt, heeft u info@domeinnaam.nl aangemaakt dan is de gebruikersnaam info@domeinnaam.nl.

Wachtwoord: Bij het aanmaken van het emailadres heeft u ook een wachtwoord moeten opgeven, deze zal bestaan uit 8 leestekens waarvan minimaal 1 een cijfer is, dit is het wachtwoord wat u nodig heeft voor Outlook.

Pop3 server: De pop3 server is mail.domeinnaam.nl, (u vervangt domeinnaam.nl natuurlijk door uw eigen domeinnaam.)

Smtp server: Dit is die van uw internet provider, zit u bijvoorbeeld bij planet internet dan wordt de smtp mail.planet.nl, zit u bij zonnet dan wordt het smtp.zonnet.nl. Uitzondering: mensen met direct adsl van kpn vullen het volgende in bij smtp server: smarthost.direct-adsl.nl

Verder schijn je via de 'supportpagina' emailsadressen te kunnen aanmaken.

gelukttt

Het is gelukt hoor!

Zeer bedankt.

Toch nog 1 vraag..

Op Mijn Domein kan ik kiezen voor Catch all met pop3.
Daarmee vang je alle mail van je domein af en plaatst deze in 1 pop3 email account.

Moet je die instellen om bijv. SPAM in te dumpen?
Of is het beter om die andere optie te kiezen, alle overige mail op een aternatief email adres laten binnen komen?

Dank!

Je 'catch all' adres is bedoeld om alle emails met adressen die niet bestaan of met mispelde emailadressen toch te ontvangen.

Als iemand spam stuurt naar een adres dat niet bestaat, dan ontvang je dat ook op dit 'catch all' adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan