ftp.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
help!!!

Ik wil SP2 weer op mijn computer installeren. alleen wil hij dit niet doen omdat hij zegt dat ftp.exe draait. iemand een idee? Volgens mij is het een virus, maar ik weet niet hoe ik die moet verwijderen...

Iemand? :)

Het bestand ftp.exe kan van verschillende programma's zijn, als het bestand bijvoorbeeld hoort bij de Microsoft FTP Utility. Maar het kan ook een virus zijn.

Wat ik zou doen, even in Taakbeheer kijken ( Start --> Uitvoeren --> taskmgr --> OK ), tabblad Processen, en dan kijken of je ftp.exe kunt vinden.
Zo ja: proces stoppen en de installatie opnieuw proberen.

Denk je toch dat je een virus hebt ( nadat je de instructies van hierboven hebt opgevolgd ), kan je het best even met je virusscanner ( ik neem aan dat je er eentje geinstalleerd hebt staan ) een volledige systeemscan doen, waarbij alles gescand wordt.
Heb je nog geen anti-virusprogramma, moet je er eentje installeren. Bijvoorbeeld het gratis AVG Anti-Virus Free of AntiVir PersonalEdition Classic.

Laatst bewerkt:
dat heb ik gedaan, maar ik kan hem niet vinden.:confused:

ftp.exe staat niet in Taakbeheer, tabblad Processen?

Dan zou ik even alle actieve programma's afsluiten, ook je virusscanner en firewall. Als je dat doet wel even de verbinding met internet verbreken ( kabel eruit, of verbinding uitschakelen ). En dan nog eens proberen.

Anders een uitgebreide scan doen, met je virusscanner. Het liefst in de Veilige modus.

dus je bedoelt dat ik alle programmas die in taakbeheer staan af moet sluiten?

dus je bedoelt dat ik alle programmas die in taakbeheer staan af moet sluiten?

Nee, niet in Taakbeheer, maar gewoon alle open vensters en schermen, en alle programma's die nog open staan, helemaal rechtsonderaan.
Probeer dat sowieso. Helpt dat niet, doe dan sowieso in de Veilige modus ( zie vorige bericht ) een uitgebreide systeemscan.

Ik zie dat je hier ook al een HijackThis-logje hebt geplaatst, helpen deze dingen niet, wacht dan af op antwoord daar.

Succes.:)

oke!! dan doe ik dat want al dat andere hielp helaas niet. In ieder geval natuurlijk bedankt voor het helpen!!!:thumb:

Groetjes :d

En die virusscan? Ik kan me niet voorstellen dat je een volledige systeemscan doet in een kwartiertje?

hoe doe je een volledige virusscan dan? Met welke programma s?

hoe doe je een volledige virusscan dan? Met welke programma s?

Met een anti-virusprogramma. Die heb je dus niet geinstalleerd staan?

Doe dan eerst maar even de volgende online virusscan:

1 Ga naar de Kaspersky Online Scanner ( moet met Internet Explorer ) en klik dan op Kaspersky Online Scanner. Zorg dat in IE ActiveX toegestaan wordt en klik op Accept. Daarna komt er ( heel waarschijnlijk ) een gele balk bovaan, klik hierop en kies voor ActiveX-besturingselement installeren. En daarna moet je nog een keer op Accept klikken en op Install / Installeren. Nu wordt de laatste database gedownload. Klik vervolgens op Next. Daarna kan je kiezen wat en hoe er gescand moet worden. Kies voor een uitgebreide volledige scan door te klikken op My Computer. Laat na de scan alle gevonden virussen verwijderen.

oke ik heb het gedaan, maar hij heeft niets kunnen vinden... nucia heeft ook nog niet gereageerd.. dus dat word afwachten denk ik...:rolleyes:

ik heb net ad-aware en spybot gebruikt en die geven beide Alexa aan... :eek:

maar hoe moet ik die verwijderen? weet jij dat misschien? :)
alvast bedankt!!!:thumb:

ja dat heb ik ook gedaan, maar ik denk alleen niet dat dat genoeg is aangezien de computer nog steeds raar doen. hij is langzaam, loopt soms vast... dat is niet gewoon voor een pc waar windows net op gezet is... :confused:

Het is handig als je de volgende keer alle informate vertelt, dan kan het sneller worden opgelost.

Misschien moet je nog drivers installeren.

Je hebt nu ook al gescand met 3 programma's, ik zou verder dan even wachten op reactie op Nucia.

haha :o sorry!!! ik bedoelde eigenlijk hoe je Alexa volledig verwijdert want volgens mij doen spybot en ad-aware dat niet...

ik had alle drives geïnstalleerd.

Dit heb ik net gedaan:
Windows er weer afgehaald wegens nog meer problemen en er opnieuw opgezet. Alle drives weer geïnstalleerd en toen nomaals gescant met spybot en ad-aware.

Volgens mij zijn mijn probleempjes iets groter dan alleen Alexe Related... ik heb namelijk ook Double Click en Zedo... geen flauw idee wat voor programma's het precies zijn, maar ik kreeg ze zostrax ook al in beeld.. alleen dacht ik dat het niet zo veel bijzonders was... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Doe maar het volgende, en daarna afwachten op reactie van Nucia:

2.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

oke gedaan...

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at: 15:58:51 10-7-2007

+ Scan result:

C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@msnportal.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@bluestreak[1].txt -> TrackingCookie.Bluestreak : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@com[1].txt -> TrackingCookie.Com : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Myrthe\Cookies\myrthe@ssl-hints.netflame[2].txt -> TrackingCookie.Netflame : Cleaned.

::Report end

Er is niks bijzonders gevonden, enkel wat tracking cookies.
Ik zou even afwachten op Nucia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan