ftp map benaderen zoals netwerk map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan1987

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ik heb de volgende situatie.

Ik wil een ftp mak kunnen benaderen op de zelvde manier als een netwerk share.
Wat is de situatie:
ik ben veel op de baan en heb dan een laptop bij ik wil dan bij deze computer mijn ftp map kunnen benaderen waar mijn documenten opgeslagen zijn. de map is via ftp te benaderen maar dan moet ik elke keer via explorer benaderen inloggen

dit moet makkelijker kunnen toch

dit is natuurlijk niet wat je vraagt

maar wel een goed alternatief

Dropbox

nee dat is idd een beetje de bedoeling alleen dan hebben we een eigen nas va 5tb die we op de zelvde manier willen benaderen vanaf verschillende locaties

we willen als we onderweg zijn bij klanten een word document (of andere documenten) kunnen openen bewerken en als we dan op opslaan klikken dat het dan ook opgeslagen word op de nas server

het zou gaan om een synology nas en het liefst een programma wat ook voor mac zou kunnen werken

de map is via ftp te benaderen maar dan moet ik elke keer via explorer benaderen inloggen

dit moet makkelijker kunnen toch

Ik ben niet mee. Volgens mij toch logisch dat je een password in moet vullen? Een alternatief is een VPN opzetten en dan kun je gewoon bij die files alsof ze op het bedrijfsnetwerk staan, maar dan moet je inloggen op je VPN.

2de alternatief is de synology fileserver, kun je bij de dingen via een webinterface, maar dan moet je inloggen op de fileserver.

Lijkt me hoe dan ook niet de bedoeling dat iemand zomaar bij al je files kan zonder password?

dit heb ik intussen op kunnen lossen met het programma netdrive werkt super alleen nu heb ik nog een ander probleem ik wil 2 synology nas servers laten draaien maar op alle 2 van buiten af in kunnen loggen met ftp ik weet niet of ik daarvoor een nieuw topic moet oepen of het hier bij kan zetten

EDIT: Ik zie dat er een andere oplossing is gebruikt. Onderstaande zou in elke Windows-versie gewoon beschikbaar moeten zijn, dus zonder additionele software.

In Mijn Netwerklocaties kun je een koppeling maken. ("Een netwerklocatie toevoegen").
Dat kan ook een ftp-link zijn, bijv. in de vorm ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ip-adres
Voorbeeld:
ftp://testgebruiker:geheimwachtwoord@82.34.12.10

Netwerklocaties bereikbaar via (o.a.):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:nethood

Zie bijlage voor XP.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• xp_nethood.JPG
    xp_nethood.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
M.b.t. 2x NAS op zelfde netwerk: Hoe moeilijk of gemakkelijk dat zou gaan is afhankelijk van de router die je gebruikt.
Als je router in staat is tot poorttranslatie (dus bijv. poort 3000 portforwarden naar poort 21 van de 2de NAS), dan ben je snel klaar, lijkt me:
Zou dan (zie mijn verhaal in vorige posting, en met in je router poort 3000 geportforward naar poort 21 van de 2de NAS), dan een netwerklokatie-koppelingen kunnen worden als:
Naar eerste NAS:
ftp://testgebruiker:geheimwachtwoord@82.34.12.10
Naar tweede NAS:
ftp://testgebruiker:geheimwachtwoord@82.34.12.10:3000

Heb dat zelf niet getest, maar kijk maar hoever je daarmee komt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan