FTP netwermap toevoegen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle2

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Berichten
8
Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben nu bij mijn collega, thuis heb ik een Qnap nas als ftp server ingesteld staan.
Ik kan de nas bij mijn collega vanaf mijn laptop bereiken, ook heb ik het getest met een computer waar windows xp op staat en een ander waar vista op staat. Werkte direct.
Onder "mijn computer" rechtermuisknop, netwerklocatie toevoegen, mijn ftp site invullen ftp://nas.dyndns.org enter. Helaas zegt de laptop met windows vista home premium 32-bits van mijn collega: de opgegeven map is geen geldige map, kies een ander map????
Ik snap niet goed waarom ik deze melding krijg. Ik kom met 4 computers buitenshuis zonder problemen via een toegevoegde netwerkmap op mijn ftp, maar met haar laptop niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen dit bij haar in te stellen.
Alvast vriendelijk bedankt.
Groet,

Jelle
 
Hoi Jelle2,

Wat voor virusscanner draait er op die laptop van je collega? Een eenvoudige anti-virus of een complete-protection verhaal? Schakel die eens uit en probeer het dan nog eens.
 
Hoi Schapie1978,

Helaas werkt het na het uitzetten van AVG nog steeds niet, heb trouwens windows firewall ook uit staan. De melding dit de laptop geeft in netwerklocatie toevoegen is: de opgegeven map is geen geldige map, kies een andere map.
Ik hoor graag van je.
Gr, Jelle2
 
Ja, dat gaat prima. Ik krijg dan wel het inlogscherm te zien om gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.
 
Bij het toevoegen van de netwerklocatie kies je neem ik aan niet voor Anonieme toegang?
 
Nee, dat klopt. Maar zover kom ik nog niet eens. Bij het invullen van de ftp site en daarna een enter gaat hij niet verder, maar geeft direct aan dat de opgegeven map geen geldige map is.
 
Helaas update gedaan en het werkt nog niet. Nog suggesties? Hoor graag van je
 
Hmmm. Je kan ook nog proberen een kleine wijziging te doen in het register. Wees hier wel voorzichtig mee! Maak voordat je veranderingen aanbrengt eerst even een backup van het register en wijzig dan:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters
Verander "BasicAuthLevel" in (decimal) "2" en herstart Windows.

Weet je of deze installatie wel helemaal up-to-date is en alle updates en servicepacks gedraaid zijn?
 
Installatie is helemaal up-to-date. Het register aanpassen durf ik niet aan. Ik heb gevraagd of een ICT-er er even naar wil kijken. In ieder geval dank voor je hulp!
Groet,

Jelle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan