Ftp openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdenboes

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
35
Hallo,

Is het mogelijk om met een html scriptje een ftp te openen in windows explorer?
Ik vraag dit want als je dezelfde ftp gaat openen met internet explorer (voor de 2de keer) dan laat explorer
de site die in de cache was opgeslagen zien ,als je voor die tijd wat files heb ge-update(bv fotos)dan krijg je nooit
die desbetreffend files(fotos )zien, mits je de cache heb opgeschoond.

Of is er anders een scriptje die zegt dat je de desbetreffende ftp niet in de cache word gezet?

Met vriendelijk groet,

Ferry
 
Klinkt misschien heel stom maar probeer eens F5 te drukken (2e keer in IE)
Byee VRC
 
ok dit werkt!
maaruh is het niet mogelijk om dit automtisch te laten doen door in een HTML script te verwerken?

Ferry
 
Ik raad je aan om een programmaatje te gebruiken voor het bekijken van FileServers: FileZilla (freeware) werkt geweldig!
 
FTP kun je inderdaad het beste doen met een toegewijd programma, de meeste mensen gebruiken dat namelijk ook dus al je script werk doet niks (of erger nog: maakt dingen stuk) bij mensen die dat toch al gebruiken en IE is een bijzonder matig FTP programma.
 
Ok!

Maar ik wil zo simpel mogelijk houden, heb namelijk voor een kinderopvang een website gemaakt.
1 van de rubriek is, ouders foto's laten bekijken/downloaden van hun kinderen via ftp(werk allemaal prima ,paswoord protectecd etc..).
Omdat de know how van iedereen niet hetzelfde is leek het mij gemakelijker om de ouders via IE in ftp te gaan.
Natuurlijk zou dit via windows verkennen kunnen, wilt dit met scripts realiseren tenminste als dit werkt.

Ferry
 
Je kunt het proberen met een no-caching tag, dan wordt de pagina niet meer gecachet... kan wel nadelig zijn voor je dataverkeer though maar als je het er voor over hebt:

http://www.handleidinghtml.nl/html/meta-informatie/meta-informatie05.html

HTML:
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">

Werkt natuurlijk pas als je users de eerste refresh handmatig gedaan hebben; dus je zult ze even moeten vragen om allemaal ctrl+F5 te doen (dat is harde refresh; dan gooit ie gelijk de huidige cache leeg) en dan zou het daarna beter moeten werken.

Wat ook kan, als het probleem is dat je de files update onder dezelfde naam, is om niet meer dezelfde naam te gebruiken. Door elke wijziging te voorzien van een random stukje filename herkent de browser de file niet meer en verplicht je hem dus om de file opnieuw op te halen.
 
Oke bedankt voor de info!:thumb:

Reeds geprobeerd met de "no cache" script maar dat werkt helaas niet voor de FTP, volgens mij gaat dit ook niet lukken.
Ftp word alsnog in de cache gezet, er is geen broncode veld voor de ftp.

gr

Ferry
 
Oke bedankt voor de info!

Reeds geprobeerd met de "no cache" script maar dat werkt helaas niet voor de FTP, volgens mij gaat dit ook niet lukken.
Ftp word alsnog in de cache gezet, er is geen broncode veld voor de ftp.

gr

Ferry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan