ftp opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Mijn netwerk zit momenteel als volgt in elkaar:

adsl modem (Thomson SpeedTouch 510) - router (Sitecom WL-018) - computer 1,computer2

Nu heb ik op computer 1 een ftpserver draaien, echter is deze niet aanspreekbaar buiten het netwerk.

Ik heb al lopen pielen met portforwarding maar kom daar geen stap mee vooruit. Het wil gewoon niet werken.

Ik heb trouwens ADSL van Xs4all.

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik diegene erg dankbaar zijn, ik loop er namelijk al een paar maanden tegen aan te hikken, maar heb nu de stap genomen om om advies te vragen :)

Als ik jou was, zou ik hetvolgende doen. Je hebt nu namelijk twee apparaten tussen je computer en het internet. In beide apparaten zit waarschijnlijk NAPT.

1. Stel je router zo in, dat hij al het verkeer doorlaat naar je modem.

2. Regel in je modem het zo, dat het verkeer vanaf het ip van je router naar het internet op poort 21 wordt doorgelaten. Dus:

Uw pc ---> Router (laat al het verkeer door) ---> Modem (laat poort 21 open, met als bron het ip van de router) ---> Internet.

Veel suc6

Koos

Is het dan niet logischer om al het verkeerd in de modem door te laten, en in de router de poorten te gaan forwarden?

(enne, hoe kan ik al het verkeer doorlaten dan?)

Je probleem zit hem mi hoofdzakelijk in het feit dat je 2 routers achter elkaar hebt staan namelijk de Speedtouch 510 en de Sitecom.Met een Acces Point was het wellicht eenvoudiger geweest.Kun je de routerfunctie in de sitecom uitzetten ?
Zoniet dan zou dhcp spoofing van je speedtouch een oplossing kunnen zijn.

Ok, ik ben dus een complete n00b op dit gebied. Wat je allemaal zegt is voor mij abracadabra :8-0: Heb je misschien wat concrete tips?

Want wat is bijv. DHCP spoofing? En wat doet dat...

YES!! Na een hoop gekloot is het mij gelukt om het correct in te stellen :D

Misschien wel leuk om te weten wat je hebt gedaan ?

Ik heb in mijn ADSL modem de poort opgezet die ik open wou hebben (poort 21 in dit geval dus). Daarna heb ik in mijn Router poort 21 geforward naar een bepaalde pc. En dat werkte uitstekend :D

(ik heb wel veel interne ip's moeten uitproberen bij mijn adsl modem alvorens het ook daadwerkelijk werkte ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan