ftp-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik op de laatste link klik lijkt het wel of IE vastloopt....

had mijn internetstekker direct in de modem gedaan, maar aan de router ligt het dus ook niet.....

Linkje werkt niet maar als ik daarna op "mappen" klik in de browser kan ik wel bladeren op je ftp....

Ik trek m'n vorige bericht in... nu doet ie het wel !

( wat er 2 seconden al niet kan gebeuren :) )

Web5.jpg

Het ligt dus duidelijk aan de router, maar poort 21, die Serv-U (het programma voor mijn ftp) gebruikt, is al wel opengezet in de router, wat is er dan mis?

En wat was die proxiefout nouw dan?????

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maxscavenger
Welk merk/type router is het en wat heb je precies ingesteld ?

Ik heb een Vigor 2200We en ik heb bij NAT (in de routerconfig) dit ingesteld:

routerconfig.JPG

Moet je in Serv-u je router niet als proxy opgeven ? Ik doe maar een gooi, heb hier niet zoveel verstand van.

Er staat inderdaad wel iets in over passive mode, maar wat houd dat in en wat moetik er instellen?

Van website :

Wat houd 'Passive Mode' precies in?

Het FTP-Protocol gebruikt normaal twee poorten, 20 en 21. Poort 20 wordt voor de data gebruikt en Poort 21 wordt gebruikt voor commando's als GET, PUT, PWD. 'Passive Mode' zorgt ervoor dat alleen Poort 21 gebruikt wordt; voor zowel de commando's alswel de data. Dit kan problemen verhelpen indien u gebruik maakt van een 'Firewall' of 'Proxy' Internet-verbinding waarop poort 20 'dicht' en alleen Poort 21 'open' staat. Een symptoom hiervan is het blijven 'hangen' van FTP sessies. Door 'Passive Mode' in uw FTP programma te activeren kunt u dit verhelpen

Maar ik kan dus ook gewoon poort 20 openzetten?

Ok, ik zal het even doorlezen, bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan